خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه رزن با بیان اینکه باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اصول کلی و خط مشی ها لحاظ شود، گفت: اگر انحرافاتی در جامعه وجود دارد ناشی از ضعف دستگاه‌ها و ادارات مربوطه است.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۶۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، سرهنگ ابوالفضل برات‌زاده در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رزن بیان کرد: باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اصول کلی و خط مشی ها لحاظ شود و اگر انحرافاتی در جامعه وجود دارد ناشی از ضعف دستگاه‌ها و ادارات مربوطه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر ناهنجاری‌های اجتماعی را ریشه کن می کند، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی در جامعه تحقق یابد به طور قطع امور جامعه سامان یافته و بسیاری از نگرانی ها برطرف می شود و در نتیجه بسیاری از مشکلات شهرستان کاسته می شود.

فرمانده سپاه ناحیه رزن با اشاره به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای این ستاد 9 معاونت تعریف شده که برنامه‌های هر کدام از این معاونت ها توسط دستگاه مربوطه آن در شهرستان پیگیری می‌شود.

معاون فرمانداری رزن اظهار داشت: ما به کلیه ادارات ابلاغ کرده‌ایم که در اداراه متبوع جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل داده و در این جلسات مشکلات اداره بررسی شده و در صدد رفع آنها بکوشند چرا که معتقدیم اداره یا سازمانی که می خواهد امر به معروو نهی از منکری را در جامعه پیاده کند ابتدا باید خودش به آن عمل کرده باشد.

نوربخش با اشاره به نتایج این جلسات گفت: اکنون بسیاری از ادارات موظف شده‌اند نماز جماعت در اداره برگزار کند، همه کارکنان موظف شده‌اند در صورت مشاهده هر گونه منکر، به افراد تذکر دهند، نشست‌های متعدد عفاف و حجاب در ادارات برگزار شده و درصدد هستیم برنامه‌های دیگری هم اجرا کنیم.

دادستان شهرستان رزن نیز اظهار داشت: اولویت برنامه‌های معاونت قضایی و انضباطی که به عهده دادستانی شهرستان است نیز در سه بخش برخورد با منکرات همچون مواد مخدر، بحث طلاق و برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح شهرستان و می باشد و تلاش می‌شود در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده تا آمار کاهش پیدا کنند.

در ادامه مسئولین ادارات نیز گزارش عملکرد خود را ارائه دادند که از مهمترین آنها تشکیل یادآوران معروف در مدارس توسط اداره آموزش و پرورش، فضاسازی سطح شهرستان در رابطه با امر به معروف و نهی توسط شهرداری‌ها، تشکیل شوراهای امربه معروف در روستاهای شهرستان، چاپ تراکت و بنر توسط معاونت آموزشی، استفاده از فضای مجازی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر همچون بارگذاری احادیث و روایات در گروه‌ها و کانال‌های شهرستان و... برخورد با منکرات رایج در سطح شهرستان توسط نیروی انتظامی و .. را می‌توان نام برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات