خبرهای داغ:
مدیر علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد

راهکار، خلاقیت و ابتکار لازمه کارهای پژوهشی

مدیر علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در کارهای پژوهشی باید راهکار، خلاقیت و ابتکار داشته باشیم، گفت: بالغ بر20 مورد کارهای پژوهشی با موضوعات مختلف انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۴۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
راهکار، خلاقیت و ابتکار لازمه کارهای پژوهشیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، وحید آزادفر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از سال 1391 که معاونت علمی و پژوهشی افتتاح شد اقدام به کارهای علمی و پژوهشی کرده که سعی شد از معاونت‌های مختلف مشکلات جمع‌آوری شود.

وی گفت: تلاش کردیم در این راستا مواردی که نیاز به کارهای تخصصی در سطح سپاه داشت، آنها را از طریق معاونت‌های مختلف احصاء و جذب کنیم و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

مدیر علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: نیازهایی را که از معاونت‌های مختلف دریافت شدند در سه زمینه از قبیل برگزاری همایش، واگذاری اندیشه‌ورزی و کارهای پژوهشی و کارورزی مورد بررسی قرار گرفت تا بر روی آنها کار شود.

وی با بیان اینکه با تشکیل معاونت علمی و پژوهشی، سپاه انصارالحسین(ع) توانست وارد فازهای علمی و دانشی شود، افزود: در این زمینه دانش آموخته‌های دانشگاه‌های مختلف را فراخوان کرده و برای آنان کلاس‌های انسجام‌بخشی دانشی برگزار شد.

آزادفر بیان کرد: برای دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در سطح‌های مختلف از جمله اندیشه‌ورزی، کار پژوهشی و ارائه مقالات علمی، کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلفی برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری چندین همایش در سال‌های گذشته و بررسی اثربخشی آن گفت: یک همایش کاربردی باید یک الی دو راهکار به ما دهد.

مدیر علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: ما باید تمام مقالات و کارهای پژوهشی که داریم رنگ و بوی سازمانی سپاه شود یعنی مشکلات دانشی سپاه را حل کند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات اجرایی ادامه داد: تونسته‌ایم یک ابلاغیه برگزاری همایش جدید را برای سال آینده بگیریم با عنوان همایش امر به معروف و نهی از منکر که برای گرفتن راهکارها و افزایش و توانمندسازی در سپاه انصارالحسین(ع) بسیار مهم است.

آزادفر همچنین تأکید کرد: برگزاری این همایش در سپاه انصارالحسین(ع) است چراکه ما کارهای پژوهشی خود را با راهکارها و مبانی علمی یا تئوری برای ارائه در سازمان سپاه انصارالحسین(ع) کار می‌کنیم.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی از پژوهشگران خبر داد و افزود: پژوهشگر و محقق در سطح آکادمیک (کارشناسی ارشد و دکتری) بسیار است اما کسانی که در کار پژوهش توانمند بودند را ما جذب کردیم.

مدیر علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: پژوهشگر، وقتی پژوهشگر محسوب می‌شود که کارگاه‌های عمومی و شکل یافته انجام پژوهش را یاد بگیرد و انجام دهد.

وی با بیان اینکه در کارهای پژوهشی باید راهکار، خلاقیت و ابتکار داشته باشیم، عنوان کرد: بالغ بر20 مورد کارهای پژوهشی با موضوعات علوم اجتماعی، فرهنگی و مشکلاتی که از نظر دانش با آن برخورد داشتیم، انجام شده است.

آزادفر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه تبادل و گفتگو علم را توسعه می‌دهد، گفت: در سه زمینه از جمله زمینه های نرم افزارشناسی. اطلاعات عمومی که در اداره سازمان و رسیدن به اهداف سازمان از دستاوردهای سپاه استفاده می‌کند.

وی همچنین در رابطه با فصلنامه علمی داخلی گفت: در این فصلنامه مقالات برتر ما در همایش‌ها چاپ می‌شود.

مدیر علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه پروژه‌های ما وقتی احصاء شد برای تائید به تهران ارسال می شود، ابراز داشت: . بانک پژوهش در تهران است و سامانه‌ای وجود دارد که پژوهش‌ها در آن ثبت می‌شود تا تکرار نشود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات