خبرهای داغ:
دبیرکل سازمان اندیشه‌ورزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

«اندیشه‌ورزی» اتاق فکر فرماندهی است

دبیرکل سازمان اندیشه‌ورزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه اندیشه‌ورزی در اصل اتاق فکر فرماندهی است، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ما باید از اتاق فکر و اندیشه‌ورزی استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۵۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی زریابی‌سخا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اندیشه‌ورزی موقعیت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: سپاه اولین نهادی است که در سطح کشور در حوزه اندیشه‌ورزی کار زیرسازی را از سال 1391 و کارهای جمعی را از سال 1392 آغاز کرده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اندیشه‌ورزی، گفت: اندیشه‌ورزی کاری است که ما باید سعی کنیم آن را در جامعه به یک حقیقت نمایان و واضح تبدیل کنیم که از میان نخبگان شروع خواهد شد و به سوی آحاد مردم سرریز خواهد شد.

دبیرکل سازمان اندیشه‌ورزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این کار در سپاه در ابتدا از نخبگان و افرادی که تحصیلات تکمیلی داشتند، شروع شد، اضافه کرد: ما باید در جامعه، پاسداری آن را گسترش دهیم.

وی ابراز داشت: در استان همدان بیش از 150 نفر را در این زمینه سازماندهی کرده‌اند و کارهای اندیشه ورزی را انجام می دهند.

زریابی‌سخا با بیان اینکه اندیشه‌ورزی در اصل اتاق فکر فرماندهی است، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ما باید از معنای اتاق فکر که معنای تحت الفظی واژه غربی است و باید از معنای بومی شده آن به نام اندیشه‌ورزی استفاده کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: سپاه در سطح سازمان‌های کشور نفر اول و در استان همدان در اندیشه‌ورزی در یکی از رتبه‌های بالا قرار دارد.

دبیرکل سازمان اندیشه‌ورزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: ما 40 گروه اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف داریم که در حوزه‌های سخت، نیمه سخت و نرم کار کرده‌اند که بیشتر در زمینه حوزه نرم کار شده است.

وی افزود: در حوزه نرم بیشتر کارها فرهنگی و اجتماعی است که از مشکلات جامعه بوده و افسران جنگ نرم روی آن کار می‌کنند و تمرکز دارند.

زریابی‌سخا با بیان اینکه بیشتر کارهایی که در حوزه نرم انجام شده در سطح جهانی نیز استفاده می شود، گفت: اگر ما در این زمینه کار نمی‌کردیم ممکن بود هزینه هایی بیشتری برای سازمان و حتی جامعه تحمیل شود.

وی در ادامه در خصوص حل مشکلات و مسائل دیگر نهادها عنوان کرد: ما این توانایی را داریم که مسائل دیگر نهادها را احصاء و حل کنیم و به نتیجه برسانیم.

دبیر کل سازمان اندیشه‌ورزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به توانایی اندیشه‌ورزان در حل مشکلات گفت: از نمونه اقدامات در زمینه کم آبی در تیپ مشکلاتی احصاء شد و تیم‌های اندیشه ورز و مهندسین و مدیرکل آب و فاضلاب دعوت شد و راهکارهایی ارائه دادیم که در سال 1392 این معضل برطرف شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار