خبرهای داغ:
رئیس بسیج اساتید استان همدان:

لزوم استفاده از نتایج پژوهش‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشور

رئیس بسیج اساتید استان همدان گفت: باید برای تصمیم‌گیری درباره برنامه‌هایی که در راستای به توسعه رساندن جمهوری اسلامی ایران است، از نتیجه هزاران تحقیق و پژوهش استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۲۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پروفسور محمدعلی زلفی‌گل امروز در نخستین مجمع تخصصی اقتصاد مقاومتی که به همت سپاه انصارالحسین(ع) همدان، برگزار شد، بیان داشت:‌ عدم پیگیری امور و فعالیت‌ها توسط مسئولان به صورت دانش‌بنیان امروزه تبدیل به یکی از مشکلات کشور شده است.

وی ادامه داد: در کشور برای اجرای برنامه‌هایی که برای رسیدن به توسعه مطرح می‌شود بیش از یک هزار جلسه برگزار می‌شود که این امر اشتباه است چراکه باید برای تصمیم‌گیری درباره برنامه‌هایی که در راستای به توسعه رساندن جمهوری اسلامی ایران است، از نتیجه هزاران تحقیق و پژوهش استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا ابراز داشت: باید شرایطی ایجاد شودکه مسئولان به این درک و نتیجه برسند که تحقق اقتصاد مقاومتی از تحقیقات و استفاده از علوم و فنون دانشی مهیا می‌شود و این مهم جای تاسف دارد، برنامه‌هایی که برای اجرای مسائل مهم در کشور ریخته می‌شود نتیجه برگزاری جلسات مکرر است.

وی با اشاره به لزوم مطالبه‌گری از سوی بسیج در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت:‌ باید اقتصاد مقاومتی را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در کشور پیاده‌سازی کنیم و فعالیت‌های پژوهشی صورت گیرد تا اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق یابد تا به کشورهای بیگانه وابسته نباشیم.

زلفی‌گل گفت: این که در کشور فرهنگی حاکم باشد که محصولات خارجی به محصولات داخلی ترجیح داده شود کاملا مغایر با تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

وی با طرح این سوال که «این چه فرهنگی است که مردم را به خرید کالای خارجی تشویق و ترغیب می‌کند؟» خاطرنشان کرد:باید زمینه‌هایی ایجاد شود تا مردم کشور به این باور برسند که خرید محصولات داخلی می تواند به افزایش اعتبار آینده کشور کمک کند.

* هزینه بودجه‌ فعالیت‌های پژوهشی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس بسیج اساتید استان همدان با تاکید بر لزوم نگاه عزتمندانه به نخبگانی که به ثروت رسیده اند، تصریح کرد: عدم توجه به ثروتمندان نخبه کشور باعث خروج آنها از کشور خواهد بود و دلیلی می‌شود تا آنها از ثروت خود برای آبادانی کشورهای دیگر استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی قوانین بانکی موجود در کشور که برای سپرده‌گذاری به افراد سود می دهد، عنوان کرد: نتیجه این قانون‌ها در کشور باعث کاهش قدرت ریسک پذیری مردم می شود.

زلفی‌گل با اشاره به در دست داشتن تریبون‌ها توسط روحانیون گفت: از طریق این تریبون‌ها این مسائل به دولتمردان و مجلس رسانده شود که‌ وجود 4.5 میلیون دانشجو در کشور فرصت طلایی است.

وی با ارائه تعریفی از ‌ اقتصاد مقاومتی مبنی بر عدم خام فروشی نفت در کشور یادآور شد: چرا از این همه دانشجوی شیمی و فیزیک که در کشور وجود دارد در راستای حل مشکلات استفاده نمی شود.

این چهره ماندگار جهان اسلام در علوم شیمی فروش نفت را به صورت خام عامل بدبختی و بیکاری جوانان کشور دانست و اظهار کرد: باید بودجه‌های فعالیت‌های پژوهشی در بخشی هزینه شود که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به این مهم که در هر جا از کشور و هر زمینه ای که خواستیم ،توانستیم، بیان کرد: امنیتی که امروزه در کشور شاهد آن هستیم نتیجه تلاش‌های مخلصانه نیروهای سپاه است.

زلفی‌گل در پایان وجود 700 هزار دانشجوی ارشد و دکتری و 70 هزار هیأت علمی در کشور را فرصتی طلایی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت دانست و گفت: امروزه بیشترین حملات دشمن به سمت رهبری،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روحانیون است چراکه آنها نقات قوت کشور هستند و ما باید در راستای تقویت آنها تلاش و کوشش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات