خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مسأله ما با آمریکا مسئله تمدنی است، گفت: تلاش برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی و همچنین رویارویی عمیق و مبنایی غرب با اسلام از جمله این مسائل است.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۰۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حجت‌الله عبدالملکی امروز در نخستین مجمع تخصصی اقتصاد مقاومتی با اشاره به جایگاه اقتصاد مقاومتی و استکبارستیزی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه اکثر مسائل و مشکلاتی که در کشور با مواجه آن هستیم مشکلات داخلی است، افزود: اهداف اقتصاد مقاومتی را می‌توان استقلال اقتصادی، رفاه اجتماعی و پیشرفت نام برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نقطه معاصر نظام اقتصاد اسلامی است، گفت: باید ایرانی ساخته شود که اعجاز پیشرفت اسلام را در قالب اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی به رخ جهانیان بکشد.

وی اظهار داشت: عملیات در طراحی اقتصاد مقاومتی باید به دو صورت باشد، اول برنامه‌ریزی فرهنگی که نیاز به تقویت فرهنگ جهادی است و دوم برنامه‌ریزی اقتصادی که باید در قالب تقویت تولید ملی صورت گیرد.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئله غرب با انقلاب اسلامی چیست، گفت: تلاش برای پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی و همچنین رویارویی عمیق و مبنایی غرب با اسلام از جمله این مسائل است.

وی با اشاره به الگوی نبرد اقتصادی غرب با جمهوری اسلامی ایران افزود: نفوذ و تحریم از ابعاد غربی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: در بعد تحریم ما چند نوع تحریم داریم که به‌صورت داخلی و خارجی است که می‌توان گفت 80 درصد مسائل و مشکلات کشور در داخل است.

وی ادامه داد: در بعد خارجی توانستند تحریم‌های نفتی، بانکی، کشتیرانی، کالایی و... با هدف متوقف کردن انقلاب اسلامی و ناامید کردن مردم از طری فشار معیشتی، تورم، بیکاری شدید و قحطی را داشته باشند.

عبدالملکی گفت: از اساتید غربی نقل شده که انقلاب اسلامی مانند کشتی بزرگ است که با سرعت به سمت تمدن اسلامی پیش می‌رود که موتور محرکه آن مردم است.

وی ادامه داد: تحریم‌های خارجی قدرت فلج کردن زندگی مردم ایران را ندارد زیرا اقتصاد ایران بسیار بزرگ و پر ظرفیت است و مردم ایران پر توان، پر تلاش و خلاق هستند و بر همین اساس به تحریم‌های داخلی روی آوردند.

این اقتصاددان بسیجی با ارزیابی عملکرد دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقدامات دولت را در دو نوع که اقدامات مثبت و منفی است می‌توان نام برد که برنامه‌های جاری و برنامه‌های خاص اقدامات مثبت دولت به شمار می‌رود.

وی اقدامات منفی دولت را انحراف از برنامه‌ها خواند و عنوان کرد: تحریف مفهوم اقتصاد مقاومتی، تضعیف تولید ملی، افزایش شکنندگی اقتصاد مقاومتی و تخریب فرهنگ اقتصادی از محورهای اقدامات منفی دولت است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: بزرگ‌نمایی تحریم‌ها و ربط دادن همه چیز به تحریم، الگوی جدید قراردادهای خارجی، افزایش وابستگی‌ها بر غربی‌ها و افزایش وابستگی کشور به فروش نفت خام، القاء فرهنگ ما نمی‌توانیم، تفاخر برخی مسئولین به مصرف کالای خارجی از انحرافات منفی دولت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات