خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان تقاضا محور بودن پژوهش‌ها در کشور را مسئله مهم و کلیدی دانست و گفت: آنچه که امروز توجه به آن ضروری است، علم نافع مورد تأکید مقام معظم رهبری است که ثمرات آن به‌صورت عینی در سطح جامعه قابل‌مشاهده و ارزیابی است.
کد خبر: ۸۷۸۸۸۷۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید جامه بزرگی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و محققان برتر استان همدان بیان داشت:بر اساس آمار مستند، دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان همدان یکی از قدرت‌های علمی و پژوهشی است و بخش زیادی از نیازهای تحقیقاتی استان را رفع می‌کند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مجموعه‌ دانشگاهی در سطح استان همدان افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی سامانه آزمایشگاهی ساها وجود دارد که بستری مناسب جهت معرفی تجهیزات و خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی این دانشگاه در سراسر کشور است و تمامی مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی می‌توانند با مراجعه به این سامانه و صرف حداقل هزینه از باکیفیت‌ترین امکانات آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان تقاضا محور بودن پژوهش‌ها در کشور را مسئله مهم و کلیدی دانست و بیان داشت: خوشبختانه مراکز علمی ایران اسلامی از حیث حجم تولیدات علمی نظری به سطح بسیار مناسبی رسیده‌اند که تأثیرگذاری فوق‌العاده مناسبی نیز در مجامع علمی به دنبال داشته است، اما آنچه که امروز توجه به آن ضروری است، علم نافع مورد تأکید مقام معظم رهبری است که ثمرات آن به‌صورت عینی در سطح جامعه قابل‌مشاهده و ارزیابی است.

وی تصریح کرد: رویکرد جدید وزارت علوم و وزارت بهداشت به این سمت رفته است که دستاوردهای کاربردی و عملی استادان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ملاک ارتقا آنان قرار گیرد و صرف تحقیق و پژوهش‌های نظری جهت چاپ در مجلات، چندان موردتوجه نیست.

جامه‌بزرگی با بیان اینکه امید است پژوهش‌ها به سمتی برود که ارزش‌افزوده ایجاد کند، تصریح کرد: مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان همدان ارتباط مؤثری با سازمان‌ها مختلف برقرار کرده و پروژه‌های آنان را عملیاتی می‌کند.

در پایان این مراسم با حضور منصور غلامی رییس دانشگاه بوعلی سینا، سعید جامه بزرگی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حبیب اله موسوی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از پژوهشگران برگزیده دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی و پژوهشگران برتر دستگاه‌های استان همدان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات