خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد

9 دی یک نقطه عطف در تاریخ ایران/ مردمی بودن بزرگ‌ترین رمز موفقیت انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه ناحیه همدان 9 دی را یک نقطه عطف در تاریخ ایران دانست و گفت: مردم با این حماسه نشان دادند تا چه اندازه پای انقلابشان هستند.
کد خبر: ۸۸۰۰۲۷۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
سرهنگ حسن برزگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک فرا رسیدن هفتمین سالگرد حماسه 9 دی اظهار داشت: روز 9 دی به عنوان روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت یادآور ایامی است که نشان داد مردم همواره با آگاهی، بصیرت و شناخت دشمن پای آرمان‌های انقلاب، نظام، امام راحل، رهبری و مقام عظمای ولایت هستند.

وی افزود: دشمن در جریان فتنه 88 با تمام امکانات، عوام فریبی و دروغ پردازی‌ها، کشته‌سازی و شهیدسازی‌هایی که ایجاد کرده بود قصد داشت به افکار عمومی و تمام افرادی که صادقانه رأی داده بودند، تلقین کند که در انتخابات تخلف صورت گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان بیان داشت: این یک رفراندم بزرگ بود که مردم به صورت خود جوش و آگاهانه به صحنه آمدند تا مشکلاتی که با توطئه‌های دشمن ایجاد شده بودند را ریشه‌کن کنند.

وی مردمی بودن و روراست بودن با مردم را یکی از بزرگ‌ترین رموز موفقیت انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که مردمی ترین نظام در دنیاست و در آن هیچ چیزی بر مردم پوشیده نیست ولی در جریان فتنه 88 با القای تقلب سعی در تسخیر افکار عمومی داشتند.

برزگر با تاکید بر اینکه انقلاب همواره با مردم روراست است و چیزی پشت پرده ندارد، افزود: انقلاب ما به‌واسطه روراست بودن با مردم و همچنین با هدایت امام راحل (ره) و امام حی که اعتماد به عنایت و لطف خداوند و حمایت مردم داشته در تمام عرصه ها کارساز بوده است.

وی 9 دی را یک نقطه عطف در تاریخ ایران دانست و بیان داشت : مردم با این حماسه نشان دادند تا چه اندازه پای انقلابشان هستند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه دشمنان نظام هر 10 سال به نوعی یک فتنه در کشور ایجاد می کنند، تاکید کرد: این اتفاقات باید برای ما درسی باشد که این آگاهی و شناخت را داشته باشیم و به فرموده امام خامنه ای (مد ظله العالی) واکسن این بحث نیز بصیرت است چراکه اگر بصیرت باشد دشمن هیچ گاه به هدفش نخواهد رسید.

وی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مهم‌ترین هدف ایجاد فتنه 88 از سوی دشمنان دانست و ابراز داشت: دشمن همان طور که از اسمش پیداست کارش دشمنی است و همواره این مسائل را با ما داشته است و موضوع جدیدی نیست.

* جریان فتنه 88 نظام را تا لبه پرتگاه برد

برزگر با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نور امیدی برای مستضعفان و مظلومان جهان ایجاد و باعث دلگرمی آنان شده است، افزود: دشمن به ویژه آمریکا واستکبار جهانی با ضربه زدن به نظام قصد دارد این نور امید را خاموش کند.

وی با بیان اینکه دشمن بحث فتنه88 را از سال‌ها قبل شروع و افرادی را برای کار کردن در فتنه شناسایی کرده بود، تصریح کرد: دشمن افکار عمومی و قشرهای مختلف را اغفال کرده بود و با تجربه‌های خوبی که در کشورهای دیگر در قالب انقلاب‌های رنگین داشتند و با یک نقطه خوبی که به قول خودشان به آن «نقطه انتخابات» می‌گویند و در این نقطه که اوج هیجانات و زمان مناسبی است که می‌توانند با القای تقلب به یک بهره‌برداری خوبی دست یابند؛ در تلاش برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اضافه کرد: جریان فتنه 88 نظام را تا لبه پرتگاه برد و صدها سال بعد معلوم می‌شود که عمق این فتنه تا چه حد خطرناک بود و تا چه اندازه به نظام ظلم شد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند من به فتنه حساسم، چون خیلی از افراد در کشور می‌خواهند این کلمه به کار برده نشود و جریان فتنه 88 را به عنوان یک دعوای خانوادگی عنوان کنند ولی واقعیت این است که به هیچ وجه چنین نبود و پشت پرده‌ها و بعضا جلوی پرده دخالت انگلیس جنایتکار آمده بود.

برزگر با اشاره به دخالت‌ها و جنایت‌های آشکار انگلیس در جریان فتنه افزود: آنها با تمام امکانات، افراد ضد انقلاب و سلطنت‌طلب‌ها و همه گروه‌ها دست به دست هم داده بودند تا نظام مقدس را به زانو در آورند غافل از اینکه هم خدا با ماست و هم رهبر فرزانه و حکمیی داریم که بسیار زیبا مردم را هدایت و مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه مردم همدان در خلق حماسه 9 دی پیشگام بودند، افزود : با حضور حماسی خودجوش و با شعور آگاهی مردم که در 9 دی 88 جمع شدند جای تبریک دارد که مردم شریف و شهید پرورهمدان یک روز زودتراز همه جا در صحنه حضور یافتند و حماسه خلق کردندو با نظام، انقلاب و رهبری انقلاب تجدید میثاق کردند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان نقش رهبری در مهار فتنه را بسیار اساسی و بی بدیل دانست و بیان داشت: با هدایت ها و مدیریت های این بزرگوار به آن قشر کثیری که اوایل انتخابات به خاطر القای دشمن فکر می‌کردند در انتخابات تقلب شده است فرصت دادند و به مرور زمان با آگاهی‌ها و روشنگری‌ها پرده‌ها کنار رفت و فهمیدند که دشمنان قسم خورده اصل نظام را نشانه گرفته است.

* بصیرت کلید اصلی جلوگیری از ایجاد فتنه

وی در خصوص دلایلی که باعث شد این فتنه 8 ماه به طول انجامد، تصریح کرد: در جریان فتنه می‌توانستند با آن برخورد سخت و قهری داشته باشند اما با درایت امام خامنه ای(مد ظله العالی) از یک طرف این فرصت داده شد تا برخورد قهری صورت نگیرد وبا اگاهی و بصیرت مردم نتیجه درست به‌دست آید.

برزگر با اشاره به اینکه با کارهای رسانه ای و با فضا دادن تنش به حداقل رسید و آگاهی و روشنگری‌های لازم انجام شد، افزود: تلاش دشمن و سران فتنه این بود که پشته‌سازی کند کما اینکه کارهایی را انجام دادند، شهید هایی ساختند و جالب اینکه در مراسمات آنها هم شرکت کردند.

وی سماجت و لجاجت سران فتنه و حامیان آنها را به عنوان عامل دیگر در به طول انجامیدن فتنه عنوان کردو اظهار داشت: آنها به جای اینکه شکست انتخاباتی خود را قبول کنند هر روز بیانیه صادر می کردند و به کسانی که در روز عاشورا به حرم ابا عبدالله(ع) اهانت کرده بودند لقب مردمان خداجو دادند

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد : این افراد در نماز جمعه به جای اینکه آب روی آتش بریزند به نوعی بنزین بر آتش ریختند و شبهه و ابهام ایجاد کردند و بعضی از افراد که خودشان فکر می کردند صاحبان انقلاب هستند و بسیار هم در همه جا ادعا دارند باعث شد تا جریان فتنه زمان‌بر شود.

وی با بیان اینکه سران فتنه شایسته برخوردهای سنگین بودند، اضافه کرد: اگر حیایی که نظام ما و رهبری بزرگوار ما با آن رافت اسلامی برخورد کرد، نبود باید سخت ترین برخوردها با این افراد انجام می شد.

برزگر در ادامه سخنان خود در خصوص لازمه جلوگیری از بوجود آمدن جریاناتی چون فتنه 88 اظهار کرد : در تاریخ اسلام هر هجمه و ظلمی که به اسلام رفته ریشه آن به جهالت بر می گردد.

وی بصیرت را کلید اصلی جلو گیری از ایجاد فتنه دانست و بیان داشت: آگاهی مردم هر قدر نسبت به توطئه های دشمن بیشتر شود، و دشمن و توانمندی‌های خود را به خوبی بشناسیم و از آنها استفاده کنیم به طور قطع دیگر چنین رخدادهایی تکرار نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات