خبرهای داغ:
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خبر داد

خروج 1715 میلیون لیتر فرآورده نفتی از انبار نفت ایثارگران همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از خروج یک میلیارد و 715 میلیون لیتر از سه نوع فرآورده نفتی بنزین، نفت سفید و نفتگاز در سال 95 از انبار نفت ایثارگران به مقاصد بخش‌هاي مختلف مصرف در داخل و خارج از استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۱۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
امین روستایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در ایام 15 روزه نوروز امسال، 48 میلیون و 143 هزار لیتر بنزین از انبار نفت ایثارگران منطقه همدان به مقاصد مصرف ارسال شد.

وی افزود: در بازه زمانی اشاره شده، در مجموع 65 میلیون و 577 هزار لیتر از سه نوع فرآورده بنزین، نفتگاز و نفت سفید از انبار نفت این منطقه برای مصارف مختلف به مراکز عرضه و مقاصد مصرف ارسال شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان عنوان کرد: از این میزان، 5 میلیون و 406 هزار لیتر سهم فرآورده نفت سفید و 12 میلیون و 28 هزار لیتر سهم فرآورده نفتگاز بوده است.

وی افزود: در نیمه اول فروردین ماه سال جاری، حدود 300 مورد آزمایش کنترل کیفی و حدود 150مورد بازدید کمی، ایمنی، مشترک با ادارات متولی سوخت و حراست توسط واحدهای مختلف عملیاتی پخش منطقه همدان از مجاری عرضه انجام گرفت، همچنین نمازخانه ها و سرویس های بهداشت 60 جایگاه عرضه سوخت توسط تیم های نظارت برمجاری عرضه نوروزی مورد بازدید قرار گرفت.

روستایی همچنین از خروج یک میلیارد و 715 میلیون لیتر از سه نوع فرآورده نفتی بنزین، نفت سفید و نفتگاز در سال 95 از انبار نفت ایثارگران به مقاصد بخش هاي مختلف مصرف در داخل و خارج از استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان، 723 میلیون لیتر متعلق به فرآورده بنزین، 124 میلیون لیتر نفت سفید و 868 میلیون لیتر نفتگاز بوده است.

وي ادامه داد: مناطق كردستان، كرمانشاه، زنجان، اروميه، مياندوآب، قزوين و تبريز از جمله مناطقي بودند كه سوخت مايع مورد نياز خود را از مبدأ انبار نفت ايثارگران منطقه همدان تأمين مي كردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان به میزان مصرف CNG در سال 95 اشاره و اضافه کرد: حدود 114 میلیون و 519 هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده CNG در 12 ماه مصرف شد که نسبت به میزان مصرف 110 میلیون و 728 هزار مترمکعبی در سال 94، شاهد افزایش 4/3 درصدی هستیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از کاهش مصرف نفت‌کوره نیروگاه شهید مفتح در طول سال گذشته خاطرنشان کرد: با توجه به تبدیل سوخت مصرفی این نیروگاه از نفتکوره به گاز طبیعی، میزان مصرف نفتکوره آن واحد بزرگ صنعتي از 745 میلیون لیتر در سال 94 به 289 میلیون لیتر در سال 95 رسیده كه کاهش 61 درصدی مصرف را در كل سال شاهد بوده ایم.

وی با بيان اينكه به دليل ضرورت افزايش ناگهاني شدت ارسال و مصرف فرآورده ها طي سه ماهه پاياني سال 95، كه مي رفت بحران جديدي را در اين حوزه رقم زند، افزود: در بازه زماني مورد اشاره ارسال و مصرف فرآورده هاي نفتكوره و نفتگاز اوج خود را تجربه كرد، به طوري كه با قطع جريان گاز طبيعي نيروگاه، اين واحد بزرگ توليد برق غرب كشور با ثبت ورود روزانه 160 دستگاه نفتكش و تخليه ميانگين در هر روز معادل 4 ميليون ليتر نفت‌كوره در مخازن آن توانست مانع توقف چرخش توربين ها و خاموش شدن مشعل نيروگاه شود.

روستایی اضافه كرد: تلاش بي وقفه و 24 ساعته مجموعه شركت ملي پخش به خصوص كاركنان انبارهاي نفت از نگاه مقام عالي وزارت نیز پنهان نماند و وی با ارسال پیام تقدیر مراتب تشکر خود را نسبت به این موضوع ابراز کردند.

وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته، 35 هزار و 807 تن گاز مایع مصرف شده که در قیاس با سال 94 رشد 13 درصدی مصرف را در پی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات