خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: مشترکین گاز استان همدان در مجموع 168 میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار هستند.
کد خبر: ۸۸۵۹۹۴۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد سال گذشته و یک ماهه سال 96 شرکت گاز استان پرداخت و اظهار داشت: در سال 95 در سطح استان همدان 266 کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجرایی شد.

وی با بیان اینکه حدود 6 هزار 600 علمک جدید نصب شده است، افزود: 20 هزار و 522 واحد مشترک جدید به مجموع مشترکین در استان و 18 هزار و 600 خانوار روستایی اضافه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: 55 روستای جدید سال 95 از نعمت گاز برخوردار شدند و با 9 روستایی که امسال گازدار می شود مجموع روستاهای استان که از نعمت گاز برخوردار هستند به 994 روستا افزایش می یابد و ضریب نفوذی بالاتر از92.5 درصد در خانوار روستایی استان شاهد هستیم.

مهدوی عنوان کرد: در سال گذشته 156 واحد صنعتی و تولیدی جدید به مجموع واحدهای صنعتی و تولیدی برخوردار از گاز اضافه شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 3 هزار و 441 میلیون متر مکعب گاز در مجموع استان مصرف شده است که در 90 نقطه دریافت گاز از طریق خطوط انتقال گاز میسر شد.

مدیر عامل اداره گاز استان همدان در ادامه افزود: به نسبت سال 94، 25.6 درصد رشد مصرف گاز را در سال 95 در استان شاهد بودیم.

وی در خصوص درصد مصرف گاز در استان، گفت: از 3 هزار و 441 میلیون متر مکعب مصرف گاز 25.4 درصد سهم مصرف شهرستان همدان،10.4 درصد سهم ملایر، 8.5 درصد سهم شهرستان نهاوند، 33.2 درصد سهم شهرستان کبودراهنگ به دلیل مصرف نیروگاه که در آنجا است، 7.2 درصد سهم رزن، 6.7 درصد سهم شهرستان بهار و 3.7 درصد سهم شهرستان تویسرکان، 3.4 درصد سهم شهرستان اسدآباد و 1.6 درصد سهم شهرستان فامنین از مصرف سال 95 را از آن خود کرده‌اند.

* مصرف نیروگاه شهید مفتح معادل 936 میلیون متر مکعب

مهدوی در خصوص مصرف گاز نیروگاهی و سهم مصارف کارخانه های سیمان در سال 95، تأکید کرد: کل مصرف نیروگاه شهید مفتح معادل 936 میلیون متر مکعب بوده و سهم مصارف کارخانه های سیمان همدان، اکباتان و هگمتان در نهاوند و رزن در مجموع 5.6 درصد از مصارف استان را در سال 95 از آن خود کرده اند.

وی بیان کرد: مجموع مصرف بخش روستایی ما در سال 95 معادل 13درصد معادل 442 میلیون مترمکعب بوده و در مجموع 48.8 درصد از میزان مصرف گاز در سال 95 اختصاص به مصارف شهری استان داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در ادامه اضافه کرد: در سال 95 بیشترین اشتراک پذیری در شهرستان همدان بوده که معادل 8 هزار مشترک جدید و کمترینمیزان اشتراک در شهرستان فامنین و 3 هزار و 237 مورد جابجایی علمک با توجه به نیاز متقاضیان داشته ایم.

وی با اشاره به تعویض 31 هزار کنتور به دلیل دستکاری مشترکین و یا ایراد در قرائت آنها گفت: 6 هزار و 650 رگلاتور نیز در مجموع استان تعویض شده است.

مهدوی تصریح کرد: 92 هزار و 540 مورد امداد رسانی و بازرسی 20 هزار و 160 مورد کنتور مشترکین برای بررسی صحت عملکردشان نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی در خصوص بازسازی و مرمت ایستگاه های گاز، یادآور شد: در سال 95 بازسازی و مرمت ایستگاه‌های گاز معادل 1.2 میلیارد تومان هزینه انجام و همچنین 295 میلیون تومان برای بازسازی و مرمت علمک‌هایی که شرایط ناایمن داشتند هزینه شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: در سال 95 میزان فروش گازی که در مجموع استان داشتیم به تفکیک بابت فروش 3 هزار و 441 میلیون مترمکعب معادل 197 میلیارد تومان فقط فروش گاز در بخش یارانه ها بود و 197 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش گاز مبلغی بوده که صورتحساب صادر شده و تحقق نیافته است.

وی ادامه داد: میزان 20 میلیارد تومان نیز بابت فروش گاز آبونمان از مشترکین دریافت شد و به غیر از گازبهای یارانه ای حدود 105 میلیارد تومان مجموع فروش تکمیلی گاز بوده است.

*وجود 571 هزار مشترک گاز در استان همدان

مهدوی با بیان اینکه حدود 8 میلیارد تومان عوارض فروش گاز طبیعی بوده که صرف گازرسانی در استان‌های کم برخوردار و کمک به دولت در بازسازی و نوسازی مدارس مورد استفاده قرار گرفت، ابراز داشت: حدود 16 میلیارد تومان مالیات یا ارزش افزوده از مشترکین اخذ شده است.

وی در خصوص مطالبات معوقی، در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر شرکت گاز با آن مواجه است این است که در بخش تجاری حدود 3 میلیارد تومان، در بخش جایگاه CNG 21 میلیارد تومان و در بخش خانگی 68 میلیارد تومان، در بخش صنعتی در دو سال قبل 25 میلیارد تومان بدهی معوق داشتیم که اکنون به 494 میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: در بخش عمومی 18.5 میلیارد تومان، در بخش مذهبی قبل از آزاد شدن گازبها 1.5 میلیارد تومان بدهی معوقه داریم که در مجموع 168 میلیارد تومان است که متأسفانه قابلیت وصول را نداشته اند.

وی یادآور شد: در ابتدای سال 95 جمع بدهی معوقه حدود 156 میلیارد تومان و در انتهای سال به میزان 157 میلیارد تومان ارتقاء یافته که این نشان دهنده این است که بدهی ابتدا و انتهای سال تقریبا در یک رنجی بوده و معوقات به حال خود باقیمانده است.

مهدوی در خصوص تعداد صورتحساب های صادر شده، بیان کرد: 324 میلیارد تومان قبض صادره در سال 95 است و از این مبلغ درصد وصولی ما 67 درصد بوده و 33درصد از این میزان محقق نشده است.

وی در مورد تعداد مشترکین در استان، گفت: در حال حاضر 571 هزار مشترک در مجموع استان داریم که از این تعداد 216 هزار و 500 مشترک در همدان، 99 هزار و 400 مشترک در ملایر، 59 هزار و 670 مشترک در نهاوند، 39 هزار و 500 مشترک در بهار، 38 هزار و 350 مشترک در تویسرکان، 37 هزار و 700 مشترک در رزن، 34 هزار و 380 مشترک در کبودراهنگ، 31 هزار و 950 مشترک در اسدآباد و 12 هزار و 660 مشترک در فامنین هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در خصوص تکلیف قانونی 1376 مشترک مجانی و رایگان، بیان کرد: در این راستا 21 مورد جانبازان با درصد جانبازی 25درصد به بالا، 891 مورد مددجویان کمیته امداد، 408 مورد خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و مابقی مساجد روستایی، حسینیه ها و خانواده های آزادگان و ایثارگران که حدود 311 میلیون تومان هزینه اشتراک بوده که مطابق قانون به صورت رایگان واگذار و مبلغی دریافت شده است.

* طلب 76 میلیارد تومانی شرکت گاز از 40 مشترک

وی در خصوص بدهکارترین مراکز استان، عنوان کرد: ما در استان همدان 40 مشترک داریم که بدهکارترین مراکز هستند که در مجموع 76 میلیارد تومان بدهی معوقه به شرکت گاز دارند.

مهدوی افزود: کارخانه سیمان نهاوند معادل 14.8 میلیارد تومان، کارخانه سیمان هگمتان رزن معادل 10.2 میلیارد تومان، جایگاه CNG نهاوند 5.8 میلیارد تومان، دو جایگاه ملایر 8.5 میلیارد تومان و پایگاه هوایی شهید نوژه 3.8 میلیارد تومان بدهی بلندمدت دارند.

وی در ادامه در خصوص دفاتر خدماتی اضافه کرد: در سال گذشته ارائه خدماتی از قبیل تسویه حساب، صدور قبض المثنی، تغییر نام و ... را به دفاتر خدماتی و 46 دفتر پیشخوان واگذار کردیم که بخش عمده ای از مراجعات به دفاتر انتقال یافت که در شهرستان‌ها نیز پیشنهاد اجرایی شدن این امر را داده ایم تا بتوانند از خدمات شرکت گاز استفاده کنند.

مهدوی در خصوص تخلفات، عنوان کرد: در سال 95 همکاران ما تعداد 4 هزار و 800 مورد تخلف را در بحث مشترکین کشف کردند که دستکاری در دستگاه‌های اندازه گیری و کنتورها بود و شامل حدود 4 میلیون و 500 هزار متر مکعب مصرف گازی بود که با شناسایی این موارد منجر به پرداخت خسارت شد که معادل 542 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

* نیمه اول امسال تمام روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند گازرسانی می‌شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بابت پروژه های گازرسانی در استان حدود 15 روستا فعال هستند و در نهایت 8 روستا قابلیت گازرسانی را دارند که در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری تمام روستاهایی را که قابلیت گازرسانی دارند از نعمت گاز برخوردار خواهیم کرد، گفت: ما توسعه گازرسانی در بخش شهری و روستایی نخواهیم داشت جز در بحث توسعه و باید بیشترین تمرکز را در مجموع استان همدان به ارتقاء بهره وری و ارتقاء خدمات به مردم همدان و نگهداری مناسب از تأسیسات در استان متمرکز کنیم که بتوانیم خدمات بهتری را برای مشترکین انجام دهیم.

مهدوی در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین بدهی ما در بخش شهرداری ها است، ابراز داشت: شرکت گاز هیچگونه نقشی در افزایش گازبها ندارد و دولت تعرفه می دهد و ما میزان مصرف را از دستگاه‌ها ثبت کرده و در سیستم بطور متمرکز عمل می شود.

وی در خصوص هدف شرکت گاز در سال اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: جایگزین کردن سوخت گاز به جای سوخت مایع از جمله فعالیت هایی است که شرکت گاز در بحث اقتصاد مقاومتی وظیفه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات