خبرهای داغ:
کارآفرین اسدآبادی در گفتگو با بسیج عنوان کرد

پرورش زنبورعسل، عرصه‌ای درآمدزا و اشتغالزا

کارآفرین اسدآبادی گفت: پرورش زنبورعسل محل مناسبی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال است.
کد خبر: ۸۷۹۸۰۷۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
پرورش زنبورعسل، عرصه‌ای برای درآمدزایی و اشتغالزایی
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرستان اسدآباد به دلیل برخوردای از اقلیم مناسب از بستر مناسبی برای پرورش زنبورعسل برخورداراست، پوشش گیاهی مناسب اسدآباد باعث شده است که عسل های طبیعی و با کیفیتی در این منطقه تولید شود که نظر خریداران عسل در استان‌های دیگر را به خود جلب کند.

یکی از زنبورداران اسدآباد در این راستا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: پرورش زنبورعسل در خانواده ما سابقه طولانی دارد، به طوری که پدربزرگ و پدرم سال‌ها است در این زمینه فعالیت دارند.

محمد کلوندی با بیان اینکه از 16 سالگی وارد این کار شدم و 10 سالی زنبورعسل پرورش می‌دهم، خاطرنشان کرد: قبل از دریافت تسهیلات حدود 35 کندو داشتم که با 15 میلیون تومان وامی که بابت پرورش زنبورعسل گرفتم 45 کندو دیگر خریداری کردم و هم اکنون در مجموع 80 کندو دارم.

وی گفت: قبل از فرارسیدن فصل زمستان کندوها را در مناطق مختلف اسدآباد نگهداری می‌کردم و امروز به دلیل سرد شدن هوا به همراه تعدادی از همکارانم قرار است چند روز دیگر کندوها را به سمت جنوب ببریم و تا اوایل اردیبهشت ماه در آنجا به کار پرورش زنبورعسل بپردازیم.

این کارآفرین اسدآبادی با اشاره به علاقه‌اش به پرورش زنبورعسل گفت: در مدتی که به‌صورت مستقل از خانواده‌ام به این کار مشغولم تجارب خوبی به دست آورده ام که با بهره گیری از این تجارب چند سال گذشته در همایش زنبورداران سنندج به عنوان زنبوردار نمونه معرفی شدم.

این پرورش دهنده زنبورعسل اظهار داشت: محل زندگی من روستای سیاه گله است، با توجه به اینکه این روستا بین اسدآباد و قروه واقع شده است تا چند سال پیش از روستاهای قروه سنندج محسوب می‌شد، اما چند سالی است از روستاهای اسدآباد محسوب می‌شود.

وی گفت: تاکنون در نمایشگاه‌های مختلفی شرکت و تقدیرنامه‌های زیادی نیز بابت کارم دریافت کرده‌ام که این موارد باعث شده با جدیت بیشتری به کارم ادامه دهم و علاوه بر اصلاح نژاد ملکه اقدام به ساخت کرم رژرویال و شامپوی عسل کردم اما از آنجا که هزینه‌های لازم برای ثبت این محصول گران تمام می‌شود فعلا اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده‌ام.

کلوندی با اشاره به برداشت سالانه 3 تن عسل از کندوهایش، گفت: با توجه به اینکه برای من کیفیت محصولی که تولید می‌کنم بسیار مهمتر از کمیت است، همواره دنبال آن بوده ام که بهترین محصول را به دست مشتریان برسانم تا علاوه بر اینکه رضایت آنها را به دنبال دارد میزان فروشم را نیز بالا ببرم.

وی با بیان اینکه برای 2 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است، اظهار داشت: یک نفر در محل نگهداری کندوها به آنها رسیدگی می‌کند و نیروی دیگر هم در مغاز به فروش عسل و ملزومات تولید آن برای علاقه‌مندان به این کار مشغول است.

این پرورش دهنده زنبورعسل در خصوص کلاس‌هایی که برای علاقه‌مندان پرورش زنبورعسل برگزار می‌کند، گفت: افرادی هستند که به من مراجعه می‌کنند و ابراز علاقه برای فعالیت در زمینه پرورش زنبورعسل می کنند، من نیز برای آنها کلاس تئوری و عملی می گذارم تا با دانش روز وارد این عرصه شوند، و ضمن کسب درآمد از کارشان نیز لذت ببرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حمایت‌ها به خوبی صورت گیرد پرورش زنبورعسل کار بسیار خوب و پردرآمدی است و در این شغل می‌توان علاوه بر کسب درآمد به اشتغالزایی برای دیگران نیز پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات