خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان با اشاره به ارتقا ارتباط بین صنعت و دانشگاه با راهاندازی کلینیک صنعتی گفت: حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه معضلی است که کل کشور از آن رنج می‌برد.
کد خبر: ۸۷۸۱۲۹۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ عزت‌الله مهرافروز امروز در همایش مجمع استانی بسیج مهندسین صنعتی استان همدان در مجتمع فرهنگی، هنری عین القضات همدانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: این مجمع به عنوان سومین مجمع سالیانه بسیج مهندسی صنعتی استان همدان برگزار شده است.

وی افزود: بسیج مهندسین صنایع یکی از اقشار متخصص بسیج است که بیش از دو سال است به فعالیت خود می‌پردازد.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان ابراز داشت: در بحث فعالیت‌های سازمانی بسیج مهندسین صنعتی به عنوان یکی از اقشار متخصص سازمان بسیج پا به عرصه فعالیت های تخصصی در حوزه بسیج گذاشته است.

وی با اشاره به مأموریت‌های عمومی بسیج مهندسین صنایع همدان اظهار کرد: اعضای این قشر فارغ‌التحصیلان مهندسی در رشته‌های مختلف صنعتی است که از جمله مأموریت‌های عمومی آن جذب و ساماندهی اعضای بسیج است.

مهرافروز ادامه داد: در همین راستا توانستیم تعداد 8 کانون تخصصی بسیج مهندسی صنعتی را در سطح استان به صورت مجزا بنا بگذاریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های تخصصی در خصوص آمار جذب و سازماندهی مهندسین بسیجی افزود: تاکنون موفق به جذب نزدیک به 3 هزار نفر در سازمان بسیج مهندسین صنایع شده‌ایم.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان در خصوص دیگر بخش‌های فعالیت‌های عمومی بسیج مهندسی صنعتی بیان داشت: فعالیت‌های فرهنگی، عقیدتی و اعتقادی از دیگر فعالیت‌های عمومی این قشر محسوب می‌شود که در حال انجام است.

وی در خصوص مأموریت‌های تخصصی بسیج مهندسین صنایع همدان بیان کرد: عمده فعالیت‌ها و هدف از تاسیس بسیج مهندسین صنعتی انجام ماموریت های محوله از سوی سازمان بسیج به صورت تخصصی و فنی است.

مهرافروز افزود: در این راستا با بهره گیری از توان متخصصین بسیجی و مهندسین در رشته‌های مختلف این ماموریت‌ها را انجام داده‌ایم.

وی ارائه مشاوره در حوزه های صنعتی به واحدهای تولیدی رایکی از ماموریت‌های تخصصی انجام شده توسط سازمان بسیج مهندسین عنوان کرد و بیان داشت: در این خصوص به مجموعه صنایع مستقر در داخل استان مشاوره ارائه کرده‌ایم.

* ارائه خدمات مشاوره‌ای فنی و تخصصی به‌صورت رایگان به واحدهای تولیدی و صنعتی

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان در خصوص مشاوره‌های ارائه شده تاکید کرد: این مشاوره ها هم به صورت حضوری و هم با ارتباط تنگاتنگ که با حوزه صنعت داشتیم، انجام شد که خود واحدها تولیدی و صنعتگران بسیج مهندسین را به عنوان پایگاهی برای خودشان محسوب می کنند.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های تخصصی بسیج مهندسی صنعتی افزود: اعزام مهندسین بسیجی در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم و انجام ماموریت‌های ارزنده در راستای انجام اردوهای جهادی در این راستا انجام شد.

مهرافروز در خصوص نحوه فعالیت‌های گروه‌های جهادی در بسیج مهندسین ابراز داشت: امسال برای دومین سال متوالی گروه‌های جهادی به صورت ابتکاری با حضور در حوزه صنعت به انجام ماموریت‌های محواله پرداختند.

وی با بیان اینکه ما به لحاظ اجرایی چندان نمی توانیم کمک های اجرایی را به حوزه صنعت ارائه کنیم، افزود: به لحاظ کمک های فنی و تخصصی در حد توان از پتانسیل‌ها و تخصص مهندسین بسیجی استفاده می‌کنیم و مشاوره‌های لازم و فنی و تخصصی را به صورت مطلوب ارائه می‌کنیم.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان در خصوص تبیین فعالیت‌های تخصصی اظهار کرد: ما از گذشته با راه‌اندازی کلینیک صنعتی در استان خدمات مشاوره‌ای فنی و تخصصی را به‌صورت رایگان به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه می‌دهیم و چنانچه واحد تولیدی در خصوص یک مبحث فنی و تخصصی مشکلی و نیاز به مشاوره داشته باشد گروه‌های تخصصی ما مشاوره لازم را به آنان می‌دهند.

وی به ارتقا ارتباط بین صنعت و دانشگاه با راه اندازی کلینیک صنعتی اشاره کرد و افزود: در حوزه فنی و تخصصی به دنبال ارتباط صنعت با دانشگاه هستیم زیرا حلقه مفقوده ارتباط صنعت با دانشگاه معضلی است که کل کشور از آن رنج می‌برد.

مهرافروز افزود: در مرکز رشد بوعلی سینا کلینیک صنعتی خود را راه‌اندازی کردیم و موفق شده‌ایم بحث ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه به حرکت روبه جلو ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: تقریبا با این کلینیک توانسته‌ایم پیوند بین صنعت و دانشگاه بوعلی ایجاد کنیم هرچند مطلوب نیست ولی شروع بسیار خوبی داشته است.

* راه‌اندازی سامانه بستری مناسب برای آشنایی سایر صنعتگران با صنایع تولیدی استان

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان با اشاه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: از جمله برنامه هایی که در این راستا توسط سازمان انجام شده برگزاری دوره های توانمندسازی مهندسین است.

وی با تاکید بر اینکه در این حوزه توانسته ایم کارآفرینی و ایجاد اشتغال کنیم، ابراز داشت: مهندسین فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها به دلیل ساختار نامناسب دانشگاهی و عدم ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه مهندسین در بخش عملی ضعف داشتند که با برگزاری دوره های توانمندسازی توانستیم کارآفرینی و خود اشتغالی در بین آنها ایجاد کنیم.

مهرافروز در خصوص دیگر بخش های تخصص فعالیت های سازمان اظهار کرد: پروژه های تحقیقاتی مهندسین بسیجی به ویژه در حوزه صنعت انجام داده اند که موثر بوده است.

وی تصریح کرد : تمام تلاش ما این است تا بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقدام و عمل به صورت عملی ورود پیدا کنیم و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنیم.

مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان همدان ادامه داد: در همین راستا بحث طراحی دو سامانه جامع صنایع استان و سامانه جامع معادن استان کاملا توسط مهندسین بسیجی در انجمن علمی کامپیوترو فناوری طراحی شده است.

وی در خصوص هدف از طراحی و راه اندازی سامانه اظهار داشت: طراحی و راه اندازی سامانه ایجاد بستری مناسب برای آشنایی سایر صنعتگران با صنایع تولیدی استان، ساماندهی و معرفی تولیدات و پایش مستمر وضعیت کارگاه های تولیدی است.

مهرافروز با بیان اینکه در طراحی این سامانه ها قریب به 10 نفر در طی چند ماه تلاش کرده‌اند، افزود : این سامانه‌ها تحت وب هستند و در اختیار واحد های تولیدی سطح استان به صورت کاملا رایگان قرار خواهد گرفت و هر صنعت و واحد تولیدی می تواند یک صفحه مختص به خود در داخل سامانه داشته باشد تا بهره گیری های لازم انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات