خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)آذربایجان غربی خبر داد:

بوکان حائز رتبه دوم پرداخت زکات در آذربایجان غربی شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)آذربایجان غربی عنوان کرد: در استان آذربایجان غربی شهرستان مهاباد رتبه برتر جمع آوری زکات را به خود اختصاص داده و شهرستان بوکان در جایگاه دوم در این استان قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۹۱۸۶۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همایش تجلیل از عاملین و رابطین زکات شهرستان بوکان با حضور مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی، امام جمعه بوکان، شورای اداری شهرستان و جمع زیادی از رابطین و خیرین در فرهنگ سرای سیمرغ برگزار شد.

در ابتدای این همایش رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم و اغاز هفته وحدت زکات را یکی از واجبات مالی و عبادی در دین مبین اسلام دانست و گفت: زکات در نظام اسلامی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار بوده تا جایی که در دوران حکومت پیامبر گرامی اسلام ‏(ص) اکثر گرفتاری‌ها و کمبودها و نیازهای اقتصادی از طریق زکات تأمین می‏‌شد.

درویشی ادامه داد: زکات برای جامعه امروزی که فقر روز به روز در حال افزایش است یک امر لازم و ضروری است شورای زکات نیز وظیفه دارد مردم را به سوی دادن زکات هدایت کند.

این مسئول شهرستانی ادامه داد: خوشبختانه امروز 155 نفر از عوامل جمع اوری زکات در سطح روستاهای بوکان هم اکنون مسئول جمع آوری زکات هستند.

درویشی عنوان کرد: در هشت ماهه اول سال جاری خوشبختانه شاهد جمع آوری 23 میلیارد ریال زکات در بوکان بودیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

دومین سخنران این همایش امام جمعه بوکان بود که در سخنانی دین اسلام را دین اخوت و هم زیستی با هم دانست و عنوان کرد: اسلام یک دین فطری است زیرا بر همه ادیان الهی برتر است.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: لازم است مسلمانان توجه بیشتری به زکات داشته باشند بویژه در نظام جمهوری اسلامی که در آن توجه زیادی به اوامر دینی شده است.

وی با اشاره به آثار زکات در بین مردم و جامعه اظهار کرد: پرداخت زکات موجب پاکی قلب ها، اجرای مساوات و از بین رفتن فقر و بیکاری در جامعه خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این همایش از جمع آوری 167 میلیارد ریال زکات طی هشت ماهه اول سال 95 در استان خبر داد و عنوان کرد: این مقدار زکات از خیرین و کشاورزان استان جمع آوری شده است.

عزیز سهندی ادامه داد: از این مقدار زکات جمع آوری شده 80 درصد صرف کمک به فقرا و 20 درصد نیز برای طرح های عام المنفعه از جمله ساخت مسجد، حسینیه، پل و راه های روستایی هزینه شد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در پرداخت زکات رتبه نخست کشور را دارد ادامه داد: وظیفه کمیته امداد، فرهنگ سازی برای گسترش احسان و نیکوکاری به نیازمندان است که باید این روحیه در جامعه روز به روز تقویت شود.

سهندی با اشاره به اینکه چهارمین بحران در هزاره سوم فقر است، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) پل ارتباطی بین جامعه و دولت اسلامی بوده که زکات های جمع آوری شده مردم به خصوص ثروتمندان را در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی افزود: امسال از منابع دریافت زکات 66 طرح عام المنفعه از جمله ساخت مسجد، حسینه و خانه در مناطق روستای ساخته شده است.

سهندی تصریح کرد: اکنون 133 هزار نفر در استان در قالب 68 هزار خانوار که اکثرا از زنان بی سرپرست خانوار هستند تحت حمایت این نهاد قرار دارند که زکات می تواند بسیاری از نیازهای این خانواده ها را برطرف کند

وی بیان کرد: در استان آذربایجان غربی شهرستان مهاباد رتبه برتر جمع آوری زکات را به خود اختصاص داده و شهرستان بوکان در جایگاه دوم در این استان قرار دارد.

سهندی گفت: 10 هزار ایتام در آذربایجان غربی هستند که توسط 25 هزار حامی حمایت مالی می شوند و ماهانه 100میلیارد ریال به حساب آنها واریز می شود.

در پایان این مراسم به 30 نفر از خیرین و عاملین زکات هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار