خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود:

نمايشگاه كتاب فرصتي براي ترويج مطالعه

هاشمي در افتتاح چهاردهمین نمایشگاه استان سمنان در شاهرود گفت: نمايشگاه كتاب فرصتي مناسب است تا با ترويج فرهنگ مطالعه سعي در ارتقاي سطح آگاهي هاي جامعه داشته باشيم.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۲۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمدرضا هاشمي در مراسم افتتاح چهاردهمين نمايشگاه استاني كتاب سمنان به ميزباني سالن ورزشي شهيد اكبري شاهرود با بيان اينكه ۲۰كتابخانه شاهرود در مجموع به ۱۸هزار عضو فعال و ۲۷هزار مراجعه كننده متفرقه در طول سال خدمات ارائه مي كنند، ابراز کرد: اين ميزان با توجه به جمعيت ۲۱۰هزار نفري شهرستان، آماري در خور توجه است.

فرماندار شاهرود گفت: ۱۵باب از اين كتابخانه ها عمومي و مابقي به صورت مشاركتي توسط نهادهايي مانند دانشگاه ها و آموزش و پرورش ساخته شده اند.

وي تصريح كرد: در شاهرود هفت هزار متر مربع زيرساخت كتابخانه اي وجود دارد، كه از اين تعداد ۱۲كتابخانه در شهر شاهرود و هشت كتابخانه در شهرها و روستاهاي حومه اين شهرستان هم اكنون فعال هستند.

معاون استاندار سمنان بيان کرد: افتتاح دو كتابخانه روستايي در زمان آباد و طرود با فواصل ۲۱۰ و ۱۵۰ كيلومتري از مركز شهرستان در زمره دستاوردهاي خوب دولت در حوزه ترويج فرهنگ مطالعه محسوب مي شود.

هاشمي درباره ظرفيت هاي علمي شاهرود خاطرنشان كرد: شهرستان همچنين داراي ۴۸نويسنده ملي و استاني سرشناس، ۱۵مركز دانشگاهي با ۴۰هزار دانشجو، هشت حوزه علميه با يك هزار طلبه و همچنين ظرفيت هاي ويژه گردشگري، فرهنگي، علما، فقها، كشاورزي و نيروي انساني است كه در مجموع اين شهرستان را مستعد براي برگزاري رويدادهاي ملي فرهنگي متعددي ساخته است.

وي افزود: نمايشگاه كتاب فرصتي مناسب است تا با ترويج فرهنگ مطالعه سعي در ارتقاي سطح آگاهي هاي جامعه داشته باشيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار