خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

مؤمن ابتلائات را فرصت می‌داند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دنیا زندان مومن بوده و به وسیله ابتلائات از گناهان و عذاب الهی رهایی می‌یابد بنابراین مؤمن غم و اندوه را برای خود فرصت به حساب می‌آورد.
کد خبر: ۸۷۷۸۷۷۱
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام افشاری در ادامه تفسیر آیات جهاد در قران کریم با تبیین آیات سوره نساء اظهارداشت: مطابق آیات الهی و روایات اسلامی سه موضوع موجب فضیلت و برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر است که شامل تقوا، علم و جهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند مجاهدان را بر قاعدین برتری داده و به آنها وعده اجر عظیم داده است، گفت: درجات بهشتی،آمرزش گناهان و دفع بلاها از جمله مصادیق اجر عظیم و عنایات الهی به مجاهدان است.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مصافحه، خوش اخلاقی، صله ارحام و تلاوت قرآن و فریادرسی از مظلومان از جمله مواردی است که موجب دفع بلا و آمرزش گناهان است و سعادتمندی دنیوی و اخروی را در پی دارد.

وی بیماری‌ها و غصه و غم‌ها را از جمله کفاره گناهان مومنین دانست و خاطرنشان کرد: دنیا زندان مومن بوده و به وسیله ابتلائات از گناهان و عذاب الهی رهایی می‌یابد بنابراین مؤمن غم و اندوه را برای خود فرصت به حساب می‌آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات