خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه شهدای مدافع حرم غریب و مظلوم هستند چراکه هزار کیلومتر آن طرف مرزها شهید شدند و کسانی که در غربت به شهادت برسند مظلوم هستند.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۲۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان در مراسم اربعین شهادت «محمدرضا زارع‌الوانی»، شهید مدافع حرم در مسجد مهدیه همدان ضمن تسلیت ایام شهادت اربعین امام حسین(ع) و شهید «زارع الوانی» و همچنین سالگرد شهدای حرم اظهار داشت: استان همدان در دفاع از انقلاب اسلامی در تثبت نظام مقدس جمهوری اسلامی ، دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) افتخار بزرگی به دست آورده است.

وی افزود: دردوران دفاع مقدس افتخار بزرگ مردم استان همدان لشکر مقدس انصارالحسین(ع) و شهدای سرافراز و سرداران دلاوری همچون شهید «چیت سازیان»، شهید «قهاری سعید» و شهید «حاج حسین همدانی» است که همه آنها نمونه‌های اخلاص و صداقت بودند و افتخار اسلام هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاهضمن یاد و خاطره شهید همدانی تصریح کرد: قبل از شهادت ایشان این افتخار نصیب بنده شد که در دفاع از حریم عمه سادات کنار ایشان باشم و تا مدت‌های طولانی غبار غم دوری از چهره پیرمرد نورانی و فرمانده دلاور در جبهه مقاومت اسلامی بر ما هست و ما همچنان در غم از دست دادن این شهید بزرگوار در سوگ هستیم.

وی در خصوص رشادت‌های شهید «همدانی» افزود: این شهید بزرگوار باعث افتخار عالم اسلام و انقلاب اسلامی و سرزمین ایران و به خصوص افتخار استان همدان شد.

پورجمشیدیاندر ادامه با تاکید بر اینکه تحقق انقلاب اسلامیآرزوی بزرگ ائمه معصومین(ع) است، اظهار داشت : انقلاب اسلامی و برقراری حکومت اسلامی در طول تاریخ اسلام و حتیتاریخ بشریت آرزوی همه انبیای بزرگ الهی و ائمه معصومین(ع) و علمای بزرگ تاریخ اسلام، به ویژه عالم تشیع و انقلابیون تاریخبود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه افزود: آنها در این آرزو بودند تا با فراهم آوردی شرایط مناسبحکومت اسلامی را تشکیل دهند تا بتوانند زمینه اجرای احکام الهی را فراهم آورند وآن را در جامعه پیاده کنند.

وی با بیان اینکه مستکبرین همواره مقابل مومنین و انقلابیون عالمو حتی ائمه معصومین(ع) ایستادگی کرده‌اند، ابراز داشت: آروزی تشکیل حکومت اسلامی به دلیل فراهم نبودن شرایط تحقق نیافت.

سردار پورجمشیدیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) این آرزو را تحقق بخشید، اظهار داشت: افتخار بزرگ برای مردم این عصر این است که امام خمینی (ره) به برکت حضور خود و مدیریت و درایت و شرایطی که در عالم فراهم شد، توانست این حکومت اسلامی را پایه‌ریزی کندو آرزوی بزرگ را تحقق بخشد.

وی افزود: دین اسلام و مکتب شیعه یک مکتب سیاسی است و فقط مردم را به عبادت صرف خدا نمی‌خواند بلکه سیاست و برقراری حکومت اسلامی جزئی از عبادت دین اسلام است و امام(ره) این مکتب سیاسی را محقق کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: در تحقق این انقلاب و آرزوی بزرگ بسیاری از مردم سهم بزرگی داشتند و آحاد مردم از اقشار مختلف همه در صحنه بودند و از امام(ره) حمایت کردند و حمایت آنان باعث پیروزی انقلاب و بعد از آن تثبیت نظام جمهوری اسلامی شد.

* شهدا امنیت در شمال غرب و جنوب غرب کشور را فراهم آوردند

وی در خصوص گروه‌های مختلفی که در تثبیت انقلاب نقش داشتند، افزود: برای انقلاب و تثبیت نظام جمهوری اسلامی از جان و خانواده و فرزندان خود گذشتند و جانشان را فدای اسلام کردند و خون خود را به پای درخت انقلاب ریختند.

سردار پور جمشیدیان ابراز داشت : این افراد همان جوانمردان مومن و باصداقتی بودند که هرچه در توانشان بود در طبق اخلاص آوردند.

وی با بیان اینکه پاسداران و ارتشی‌ها و نیروهای امنیتی و نظامی از این دسته افراد بودند، افزود: این افراد وارد نظام و سپاه شدند تا جانشان را فدای انقلاب کنند و به دنبال پست و مقام و درجه نبودند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به وصیت نامه شهید «زارع الوانی» اضافه کرد: وقتی شهید در وصیت خود می‌گوید برای عکسی که از من که می خواهید چاپ کنید درجه نزنید نشان از این دارد که این شهید بزرگوار به دنبال پست و مقام نبود و حرف نائب امام زمان (عج) و ولی فقیه زمان برایش مهم بود که روی زمین نماند.

وی عنوان کرد: افرادی که لباس مقدس سپاه را بر تن کردند چه آن نسل های اول همانند شهید همدانی، چیت سازیان و چه نسل‌های جدید همانند شهید الوانی ها و... وارد سپاه شدند تا سخت ترین کارهای انقلاب را انجام دهند و هرکاری و مشکلی که روی زمین مانده و کسی سمت آن نمی رود آن را انجام دهند و به اتمام رسانند.

سردار پورجمشیدیان افزود: این رزمندگان دلاور برایشان فرقی نمی کرد که در کدام عرصه باشند و اگر آن عرصه ایجاد امنیت در شهرهای مرزی جنگ بود، و یا در عرصه امنیت در داخل شهرها و یا در صحنه مسائل فرهنگی بود حضور داشتند و سینه سپر می‌کردند و در مقابل تفکرات انحرافی می ایستادند و جانشان را فدا می کردند.

وی با اشاره به حضور رزمندگان در عرصه سازندگی افزود: در این عرصه اگر مردم دچار مشکل می شدند این رزمندگان قبلاز همه امکانات و سرمایه و ابزارهای خودشان را به کمک مردم و دولت می آوردند و کارهایی که برای مردم و مسئولین قبل از انقلاب مثل رویا بود به واقعیت تبدیل کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: امثال شهید «الوانی» وقتی وارد سپاه شدند لباسشان را کفنشان کردندو آرزویشان این بود که با تمام وجود در خدمت نظام و انقلاب باشند و تا آخرین لحظه جانفشانی کنند و با دیگران متفاوت بودند چراکه شرایطشان نیز متفاوت بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمود «نگاه ما به خانواده شهدا و مدافعان حرم باید متفاوت و یژه باشد» گفت : یک جوان غیرتمند و نورانی مثل شهید «الوانی»با توجه به استعداد، ظاهر، تحصیلات و توان بالایی که داشت می توانست وارد عرصه دیگر شود و در صحنه های دیگر مدیریتی موفق شود ولی ایشان کسی بود که دریک فاصله زمانی کوتاه مدارج عالی نظامی را طی کرد و در صحنه نظامی به عنوان یکی از فرماندهان و مدیران موفق نظامی کشور شد و ابراز وجود کرد و به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خدمت کرد.

سردار پورجمشیدیان در خصوص شخصیت شهید «الوانی»ادامه داد: این انسان ها با بقیه متفاوت هستند و طوری وارد عرصه شدند که ایجاد امنیت در شمال غرب و جنوب غرب کشور را فراهم آوردند.

* شهید «الوانی» لحظه ای در زندگی‌اش آرام نبود

وی با بیان اینکه شهید «الوانی» لحظه ای در زندگی‌اش آرام نبود، گفت: در شمال غرب کشور که راه های آن بسته است و پایگاه هایی که دژ مستحکم مقابل عناصر ضد انقلاب در شمال غرب کشور و غرب شده امثالی چون شهید «الوانی» آنها را ایجاد کرده اند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته اند و امنیت را برای ما ایجاد کرده اند تا کسی جرات تعرض به سمت مرزها را نکند و این به برکت یاران مظلوم و گمنام انقلاب است آنهایی که حتی دنبال نام و نشان نبوده اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه مردم استان همدان بعد از شهادت این شهید بزرگوار او را شناختند، افزود: شهید «زارع الوانی» به دنبال مقام و سمت و سرشناس کردن و مطرح شدن نبود و سال های سال اینچنین زندگی کرد.

وی با اشاره به عملیات‌هایی که شهید «زارع الوانی» در آنها حضور داشت، گفت: مردم ایران به خاطر دارند مشکلاتی را که در غرب کشور و همچنین در زاهدان به وجود آمد و در طی این حادثه 20 الی 70 نفر انتحاری عمل می کردند و مردم مظلوم زاهدان را به خاک و خون کشیدند و با گستاخی راه اصلی ما را می بستند و به برکت وجود و حضور دلاور مردانی همچون شهید «زارع الوانی» در آنجا امنیت ایجاد شد.

سردار پورجمشیدیان در خصوص حضور شهید «زارع الوانی» در جبهه های مقاومت اظهار داشت : دفاع از حریم ولایت اهل بیت(ع) را زمانی شروع کردند که گروه تکفیری و به خصوص داعش در اهداف خود گفتند ما می‌رویم تا در هر شهری که شیعه امیرالمومنین بود همه مردمان را گردن بزنیم و حرمین مقدس عسگرین را منفجر کردند و با خاک یکسان شد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «اگر مدافعان حرم نبودن امروز اثری از حرم عمه سادات نبود»، گفت: ما این را به چشم خود دیدیم، سه سال پیش وقتی وارد شهر دمشق شدیم کسی جرات نمی کرد نزدیک حرم شود و همه بازارها بسته بود و مردم فرار می کردند و حتی لحظه ای صدای رگبار گلوله های تکفیری قطع نمی شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه امثالی چون شهید «زارع الوانی» سینه سپر کردند و حرم عمه سادات را حفظ کردند، گفت : اگر مدافعان حرم نبودند تاریخ دوباره تکرار می‌شد و دشمنان به خود جرات می‌دادند که در حرم اهل بیت(ع) جسارت کنند و به اولاد پیامبر (ص) تعرض کنند.

وی با بیان اینکه در روزهای اول جنگ در جبهه مقاومت دستمان خالی بود، گفت :داعش و گروه‌های تکفیری قصد تخریب کربلای معلی و نجف و کاظمین را کرده بود تا شیعیان امیر المومنین(ع) را نابود کنند و امثالی چون شهید الوانی در برابر آنهاسینه سپر کردند.

سردار پورجمشیدیان ادامه داد: گروه‌های تکفیری تا دیوار و شهر بغداد آمدند و این رزمندگان جبهه مقاومت بودند کا با حضور خود و ایجاد روحیه و انگیزه به مردم آن شهر، آنها را به سوی نبرد کشاندند و از جبهه مقاومت دفاع کردند.

*مدافعان حرم به صورت داوطلبانه در جبهه مقاومت حضور یافتند

وی در خصوص دیگر ویژگی‌های شهدای مدافع حرم بیان داشت : شهدای مدافع حرم غریب و مظلوم هستند چراکه هزار کیلومتر آن طرف مرزها شهید شدند و کسانی که در غربت به شهادت برسند مظلوم هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در ادامه با اشاره به تهمت هایی که به مدافعان حرم می زنند و ایثار گری های آنان را در مادیات خلاصه می کنند، افزود : این که برخی اعلام میدارند که مدافعان حرم برای تامین مادیات زندگی و کسب حقوق به جبهه مقاومت می روند یک تهمت ناروا است و کسانی چنین حرفی می زنند که خودشان اهل مادیات و تعلقات دنیایی هستند.

وی با بیان اینکهاین تهمت‌هابه شهدای مدافع حرم از مظلومیت شهداست، گفت : کجای تاریخ شخصی مثل شهید الوانی می توان یافت که خدا بعد از سال ها به او فرزند عطا کرده آن یک لبخند فرزند را به ارزش مادیات می فروشد .

سردار پورجمشیدیان با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم کسانی بودند که در دوران حیات خود جزء اولیا الله بودند، افزود: مدافعان حرم به صورت داوطلبانه در جبهه مقاومت حضور یافتند و از خانواده و تعلقات دنیایی گذشتند و حتی یک شب هم آرامش نداشتند و در مقابل دشمنی که تمام امکاناتش را برای تصرف کردن جبهه مقاومت بسیج کرده بود، حماسه آفریدند و با اهدای جانشاناز اسلام دفاع کردند.

وی یادآور شد: ما به تمام شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، خانواده شهدا و به امام زمان مدیون هستیم چرا که شهدا در سرتاسر کشور آرامش را برای ما به ارمغان آورده اند و از اسلام دفاع کرده‌اند و برای حفظ امنیت 2 هزار کیلومتر آن طرف تر برای دفاع از حرم اهل بیت از همه چیز خود گذشتند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه در مقابل شهدا باید پاسخگو باشیم، گفت : در مرحله اول باید مسئولین پاسخگو باشند و پس از آن هر کس به سهم خود باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه امانت بزرگ به دست ماست، خاطر نشان کرد : وظیفه ما این است که امانت را به صاحب اصلی آن برسانیم و علم عزت و افتخار را به دست صاحب اصلی این انقلاب برسانیم و تا آن زمان باید پای انقلاب بمانیم و به گونه‌ای با انقلاب برخور د کنیم که شرمنده شهدا نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات