خبرهای داغ:
الهام سادات افروشه
تنها بیمارستان چادگان پس از 8 سال از اجرای عملیات ساخت، خردادماه امسال با حضور معاون درمان وزیر بهداشت افتتاح شد اما قسمت خوش ماجرا چندان ادامه نداشت و مشکلات بیمارستان روز به روز بیشتر به چشم آمد، حالا پس از 6 ماه با بیمارستانی مواجه هستیم که مشکلات عدیده بسیاری داشته و هیچ کسی جوابگوی این مشکلات نیست.
کد خبر: ۸۷۶۸۷۷۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ، غلامعلی حاجی عرب، رییس شبکه بهداشت چادگان در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: مشکلات ساختمانی در بیمارستان هنوز وجود دارد، چون ساختمان  اقامت پزشکان در بیمارستان احداث نشده و این‌یک معضل است چراکه وقتی پزشکان متخصص به بیمارستان بوعلی اعزام می‌شوند مکان اقامتی در بیمارستان وجود ندارند در نتیجه بعد از مدتی چادگان را ترک می‌کنند.

وی اینکه که برای حل این معضل اقداماتی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: پانسیون پزشکان در حال احداث است ولی این پروژه زمان زیادی نیاز دارد .

 رییس شبکه بهداشت چادگان بیان داشت: کلیه تجهیزات اتاق عمل،بخش داخلی،بخش زنان و بخش اطفال آماده است ولی متأسفانه شرکت نصب تأسیسات هنوز اقدام به نصب تجهیزات نکرده است، اگر این شرکت در نصب تجهیزات بیمارستان تسریع کنند پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر آبان‌ماه اتاق عمل، بخش زنان، و بخش اطفال بیمارستان راه‌اندازی شود.

حاجی عرب با بیان اینکه بخش دیالیز برای بیمارستان بوعلی پیش‌بینی نشده است ادامه داد: البته امکان احداث ساختمان برای بخش دیالیز در بیمارستان بوعلی وجود دارد که انتظار داریم خیرانی که در امر سلامت و بهداشت جامعه قدم‌های مثبتی برداشته‌اند، این بیمارستان را برای ساخت بخش دیالیز یاری کنند تا بتوانیم جوابگوی این عزیزان باشیم.

وی  با بیان اینکه  دکتر نوراللهی تنها جراح بیمارستان بوعلی شهرستان بود که فعلاً در مکان دیگری خدمت‌رسانی می‌کنند اذعان داشت: اگر شرکت‌های نصب تجهیزات اقدام به نصب وسایل کنند اولین عمل جراحی در این بیمارستان بوعلی انجام خواهد شد.

مهدی اسدپور، فرماندار چادگان نیز از کمبودهای این بیمارستان گله‌مند است، وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار کرد: شهرستان چادگان دو شهر و دو بخش با 63 روستا در مناطق مرکزی و چنار رود دارد، مردم این منطقه انتظار خدمات‌رسانی از تنها بیمارستان شهرستان را دارند اما متأسفانه اتاق عمل بیمارستان بوعلی چادگان با بهترین و مجهزترین وسایل و تجهیزات به خاطر عدم نصب وسایل بدون استفاده مانده است.

وی بیان کرد: عدم وجود امکانات رفاهی برای متخصصان ازجمله پانسیون باعث شده است متخصصان رغبت کمتری برای خدمت‌رسانی در این شهرستان داشته باشند که در این راستا گزارشی از وضعیت بیمارستان بوعلی چادگان به مسؤولان استان به‌ویژه استانداری ارسال شده است.

فرماندار چادگان به توریستی بودن شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به توریستی بودن شهرستان ارائه خدمات پزشکی در شهرستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که انتظار می‌رود مسؤولین امر در راستای تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان بیشتر تلاش کنند تا مردم روستاهای دورافتاده و محروم و همچنین مسافران و گردشگران بتوانند از امکانات فراهم‌شده در این بیمارستان استفاده بهینه‌ای داشته باشند.

به گزارش فارس، عدم نصب تجهیزات و نداشتن پانسیون تنها مشکلات این بیمارستان نیست بلکه این این بیمارستان در زمینه کادر پزشکی نیز با مشکل مواجه است و کادر پزشکی آن تکمیل نیست.

تمام این این مشکلات در شرایطی است که معاون وزیر بهداشت در روز افتتاحیه بیمارستان بوعلی در اردیبهشت‌ماه امسال در جمع خبرنگاران گفت: در راستای دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت گسترش بیمارستان‌ها است و امیدواریم برای رسیدن به این هدف در مناطق محروم طرح تحول نظام سلامت را به خوبی اجرا کنیم.

به هر حال معاون وزیر بهداشت دستور شروع به کار بیمارستان بوعلی را علی‌رغم مشکلات زیادش صادر کرد، مشکلاتی که حال دامن مردم شهرستان چادگان را گرفته است و با اینکه مسؤولان شهرستان سعی می‌کنند با کمترین امکانات جوابگوی مردم باشند اما باید گفت اهداف وزارت بهداشت که دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت بود در شهرستان چادگان شکل محقق نشده است.

این در حالی است که بیماران دیالیزی شهرستان چادگان هنوز با هزینه‌های سنگین به شهرستان‌های هم‌جوار و اصفهان مراجعه می‌کنند که باید در این راستا چاره‌ای اندیشید.

 امیدواریم روزی برسد که مردم شهر و روستاهای شهرستان چادگان شاهد تکمیل بیمارستان شهرستان خود باشند، بیمارستانی که سال‌هاست آرزوی آن را دارند تا بتوانند از امکانات پزشکی این بیمارستان استفاده کنند و هزینه‌های سنگینی را متحمل نشوند.

 
ارسال نظرات