خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:

باید با تدبر در قرآن به دستورات الهی آن جامه عمل پوشانید

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با اشاره به وظایف سخت ما در قبال این کتاب آسمانی گفت: ما وظیفه داریم با قرائت آیات قرآن و تدبر در معانی و مفاهیم آن به دستورات الهی آن جامه عمل بپوشانیم.
کد خبر: ۸۷۶۳۵۸۶
|
۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی امروز در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم در جمع پاسداران و سربازان ستاد سپاه انصار الحسین (ع) ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدلله الحسین(ع) و یاران با وفایش اظهار داشت: قرآن معجزه جاوید و همیشگی پیامبر اسلام(ص) است که برای بشر در تمام ادوار تازگی دارد.

وی با اشاره به مبارزه طلبی خداوند در قرآن از یک طرف و عجز دشمنان اسلام در برابر قرآن از طرف دیگر گفت: اگر دشمنان می‌توانستند یک کتاب نه، بلکه حتی یک سوره مانند سوره‌های قرآن بیاورند تا بحال چنین کاری را انجام داده بودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: کوتاه‌ترین سوره قرآن سوره کوثر است که در عین کوتاهی این سوره جنبه‌هایی از اعجاز در آن وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان به بکر بودن بیشتر کلمات این سوره اشاره کرد یعنی اکثر این کلمات فقط یک بار و آن هم فقط در این سوره آمده‌اند.

وی با اشاره به وظایف سخت ما در قبال این کتاب آسمانی خاطرنشان کرد: قرآن نباید به عنوان یک کتاب معمولی بر روی طاقچه خانه‌های ما باشد، بلکه ما وظیفه داریم با قرائت آیات قرآن و تدبر در معانی و مفاهیم آن به دستورات الهی آن جامه عمل بپوشانیم.

گنجعلی خاطر نشان کرد: لحن قاری قرآن باید با توجه به مفهوم و معنای آیات متفاوت باشد برای مثال یک آیه که مسلمانان را به جنگ با کفار فرا می‌خواند باید با لحن حماسی خوانده شود تا مستمع به دشمنی با دشمنان خدا ترغیب شود.

در پایان این مراسم نفرات برتر مسابقات اعلام شد که در رشته قرائت مهدی ساعد، در رشته ترتیل علی فاضلی پرور از ناحیه بهار، در رشته اذان جمال گوهری از ناحیه اسدآباد، در رشته حفظ وحید حسینی از ستاد سپاه انصار الحسین(ع) و در رشته مفاهیم اسماعیل شیشکانی از ناحیه اسدآباد حائز رتبه‌های برتر شدند که برای شرکت در مسابقات نهایی به تهران معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات