خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد گفت: دست برداشتن از فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث تباهی مردم و نظام اسلامی می شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۸۴۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

سرهنگ حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ دینی اسلام محسوب می‌شود که این فریضه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باعث قوام شریعت و برکات فراوانی برای نظام اسلامی می‌شود.

وی افزود: کارآمدترین رکن برای نظارت اجتماعی و رستگاری امت اسلامی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که تکلیف اجتماعی و یک وظیفه همگانی است.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد ابراز داشت: دست برداشتن از فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث تباهی مردم و نظام اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند «هرکس امر به معروف و نهی از منکرکند، جانشین خدا بر زمین و جانشین رسول اوست»، گفت: بر اساس آیات قرآن، بزرگترین آمر به معروف خداوند است که همه را به عدل و احسان و امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.

مرادی ابراز داشت: بزرگ‌ترین معروف در نظام اسلامی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، ایجاد نظام اسلامی، حفظ نظام و حفظ آبروی مردم و حفظ سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بعد از جامعه زمان پیامبر(ص) بود چراکه بعد از رحلت پیامبر(ص) جامعه اسلامی به سمت و سویی حرکت کرد که شهر مدینه به عنوان مرکز حکومت اسلامی تبدیل به مرکز فساد و تباهی شد تا جایی که خواص نیز دچار فساد و تباهی شدند.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد تصریح کرد: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود و با توجه به هجمه‌های دشمن، تهاجم فرهنگی و ولنگاری فرهنگی علیه جوانان انقلابی جامعه دچار انحطاط شده و به تباهی کشیده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عواقب ترک امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف فراموش شود تسلط اشرار عدم استجابت دعا و فراگیر شدن گناه و ذلت و خواری مردم گسترش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات