خبرهای داغ:
یک عالم سنی گفت: داعشی ها تنها با پوشش اسلام به عنوان یک گروه سیاسی و با حمایت سرمایه داران مخالف اسلام حقیقی از جمله انگلیس و امریکا دست به هر جنایتی می زنند که مورد قبول ما نیست.
کد خبر: ۸۷۶۳۰۰۹
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، امروز در یک نشست علمی عملکرد شیعه انگلیسی وسُنّی امریکایی با محتوای آل سعود و فاجعه منا، تقویت وحدت شیعه و سنی، دشمنان مشترک، داعش و جبهه مقاومت با حضور عالم اهل سنت «ماموستا احمد شیخی» امام جمعه ثلاث باباجانی در دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان برگزار شد.

ماموستا احمد شیخی در این نشست گفت: وحدت بین شیعه و سنی از آنجا که یک دین و کتاب دارند و محور وحدت قرآن کریم است موضوعی است که باید بیش از پیش تقویت شود.

وی درباره اینکه اهل سنت چه ارتباطی با وهابیت دارند و چقدر آنان را قبول دارند، اظهار کرد: ما وهابیت را یک پدیده و زاییده سیاست می دانیم و به عنوان سنی قبول نداریم، اگر دقت شود ملاحظه می کنید که هیچ کسی در دنیا نیست که سنی باشد و بگوید که من مذهب وهابی دارم، چرا که اهل سنت تنها چهار مذهب دارند و وهابی بودن جز هیچ کدام از این مذاهب نیست، بلکه این وهابیت است که خود را سنی می داند در حالی که اعمال آنها خلاف سنی ها است.

این عالم اهل سنت افزود: تکفیری ها و سلفی های داعشی هم هیچ کدام، هیچ گونه اصالتی در مذهب سنی ندارند و این که می گویند سنی ها زیر گروه وهابیت هستند را ما قبول نداریم و معتقد هستیم وهابی ها دیدگاه سیاسی خودشان را دارند و از مذاهب اهل سنت خارج هستند، هم چنان که شیعه انگلیسی از مذهب شیعه خارج است .

شیخی عنوان کرد: داعشی ها که هر کدام از سراسر جهان به نوعی گرد هم جمع شده اند در هیچ یک از چهار مذهب اهل سنت جایی ندارند، چرا که اهل سنت قتل و کشتار به راه نمی اندازد، داعشی ها تنها با پوشش اسلام به عنوان یک گروه سیاسی و با حمایت سرمایه داران مخالف اسلام حقیقی از جمله انگلیس و امریکا دست به هر جنایتی می زنند که مورد قبول ما نیست.

وی با تأکید بر اینکه تمام حرکت داعش از اول تا آخر خلاف اسلام است، گفت: ما دعوت می کنیم اما دعوا نداریم، ما سال ها از دعوا و اختلاف ضربه خورده ایم.

امام جمعه اهل سنت افزود: وحدت شیعه و سنی حقیقی، در زمان حاضر یک اصل است و باید آن بصیرتی را که رهبر انقلاب مورد نظر دارند داشته باشیم تا با وحدت خود در برابر استکبار جهانی بایستیم.

شیخی تصریح کرد: شیعه و سنی وحدت دارند و جنگی بین ما نیست، بلکه جنگ را دشمنان اسلام با تربیت و پرورش گروه هایی به اسم اسلام به راه انداخته اند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و گروه هایی تحت تأثیر اسلام امریکایی و انگلیسی ظهور پیدا کرده اند و نمی گذارند که وحدت ما حفظ شود.

وی با بیان اینکه اختلاف بین ما نیست و مشکل ما نیستیم و عامل اصلی اختلاف افکنی ها امریکا و استکبارجهانی است، گفت: بعد از 1400 سال اسلام حقیقی به واسطه انقلاب زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و اینک انتظار آن است تا ما با عملکرد حسنه خودمان مبلغی برای اسلام در سراسر جهان باشیم.

این عالم سنی در ادامه با اشاره به اینکه ما وهابیت ساختگی که خارج از مذاهب اهل تسنن هستند را رد می کنیم، عنوان کرد: درباره فاجعه منا از آن جا که آل سعود متولی امر بودند و آن اتفاق در ماه حرام افتاد باید پاسخگو باشند که چرا چنین اتفاقی در حرم امن الهی رخ داده است.

* شیعه انگلیسی و اسلام امریکایی تنها برای تفرقه اندازی بین مسلمانان ایجاد شده اند

مسئول دفتر بسیج دانشجویی تویسرکان نیز برگزاری چنین همایش‌هایی را در راستای افزایش وحدت اهل سنت و شیعیان مؤثر دانست و گفت: مسلمانان حقیقی دشمنان واحدی همچون وهابی‌ها، سلفی‌ها و تکفیری های داعشی که نوکران امریکا و انگلیس هستند، دارند.

مرتضی اردلان تصریح کرد: گروه های ساختگی و جعلی همچون شیعه انگلیسی و اسلام امریکایی تنها برای تفرقه اندازی بین مسلمانان ایجاد شده اند و برگزاری چنین نشست هایی برای شفاف سازی و رفع شبهات در جامعه آن هم در جامعه دانشگاهی یک ضرورت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات