خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه قهاوند عنوان کرد

استکبارستیزی نخستین درس مکتب عاشورا

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند گفت: نخستین درس مکتب عاشورا، استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.
کد خبر: ۸۷۶۱۹۵۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید روح الله حسینی‌شاخص در جمع اهالی روستاهای مسلم آباد، راهجرد و احمد اباد تپه با اشاره به اینکه مکتب عاشورا درس‌های بزرگی برای همه انسان‌های جهان دارد، اظهار داشت: نخستین درس مکتب عاشورا، استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است.

وی عنوان کرد: جامعه ما نیز امروز نیازمند ترویج مکتب عاشورا و استکبارستیزی است و ایستادگی در برابر ظلم نتیجه ترویج بصیرت عاشورایی است.

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند تصریح کرد: حضرت زینب (س) پوزه دشمنان را به خطبه خوانی‌های خود به خاک مالید و دشمن را که به زعم خود پیروز میدان بود، به ذلت کشاند و این شجاعت زینبی مثال زدنی است.

وی افزود: مسئوليت ما در قبال قيام و نهضت حسيني تنها به عزاداري ختم نمي شود، بلکه بايد از جنبه‌ها و ابعاد ديگر آن درس گرفته و در زندگي فردي، اجتماعي و ملي خود بکار ببنديم.

حسینی خاطرنشان کرد: این گناه هرگز از دامن یزدیان پاک نخواهد شد و قیام امام حسین (ع) همیشه پیروز است و حرکت‌های بزرگی در جهان اسلام با تأسی به قیام امام حسین (ع) به پیروزی رسید که مهمترین آن انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت:قیام عاشورا و فرهنگ عاشورایی در ایجاد نهضت ها و حرکت های بنیادین اسلامی نقش تعیین کننده ‌ای داشته است، به گونه ای که بعد از گذشت سالیان متمادی، این واقعه همچنان به عنوان مهمترین حادثه مذهبی، اسلامی پا برجاست.

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند با بیان اینکه امام حسین (ع) در دنیا به عنوان تجسم بخش حیات اسلامی شناخته شده است، تصریح کرد: اقتدا به این امام بزرگوار و قرار گرفتن در مسیر آموزه های ایشان در واقع قرار گرفتن در مسیر خدادوستی، کمال،‌ شرافت‌، استقامت‌، ایثار و مردانگی است و بی شک، لحاظ کردن این شاخص ها ، انسان را در راه‌ تجلی‌ قرار می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات