به‌مناسبت هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از 80 عنوان برنامه در سطح شهرستان کبودراهنگ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۹۶۰۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، سرهنگ محمود بداغی در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای صدر اسلام، شهدای دفاع مقدس و 8 هزار شهید استان همدان و 637 شهید شهرستان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس با برگزاری 18 عنوان و 80 برنامه در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: 31 شهریور ماه اولین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان «اقتدار، صلابت، نیروهای مسلح» با برنامه های متنوعی از قبیل رژه خودرویی و پخش مارش نظامی، جنگ شادی در علیصدر و دیدار با امام جمعه شهرستان آغاز شد.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با اشاره به برنامه‌های روز دوم هفته دفاع مقدس و نام گذاری این روز به نام روز «شهیدان، ایثارگران، سربازان، فخر آفرینان» اضافه کرد: برنامه اصلی در این روز برگزاری ایستگاه صلواتی در حوزه مقاومت شهید شیخ بابایی، نواختن زنگ مقاومت، ایثار و شجاعت در مدارس شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در سطح کلیه حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج است.

وی ادامه داد: سرکشی از 20 خانواده شهید توسط اکیپ های مشخص، سرکشی مسئولین ادارات شهرستان و مسئولین ناحیه از خانواده شهید شاخص شهرستان در سال 95 شهید شیخ بابایی، سرکشی از خانواده های دانش آموزان و پخش سرودهای انقلابی و حماسی در زنگ تفریح مدارس، برگزاری نشست روشنگری بصیرتی و فصلی در حوزه های مقاومت، جشن میلاد امام موسی کاظم(ع) و برگزاری نشست منتظران موعود با موضوع تولی و تبری نیز از دیگر برنامه‌های این روز بود.

بداغی افزود: فردا در سومین روز هفته دفاع مقدس و دومین روز مهرماه که به نام روز «معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت» نام گذاری شده است، حضور پرشور مردم در پیاده‌روی خانوادگی در صبح جمعه و برنامه میقات صالحین قبل از سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه را خواهیم داشت و همچنین فراخوانی گردان های بیت المقدس و برگزاری نمایشگاه عکس در محل اقامه نماز جمعه برگزار می‌شود.

ویبه نامگذاری روز شنبه به نام «دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان» اشاره کرد و گفت: در این روز برگزاری ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه عکس شهدا و تصاویر مربوط به دفاع مقدس و آسیب های دجالواره در شهر گل تپه برگزار خواهد شد .

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ تصریح کرد: روز پنجم به نام «اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و نقش اصناف» نام گذاری شده است.

وی یادآور شد: در این روز با افتتاح چندین طرح عمرانی با حضور سردار مجیدی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از جمله افتتاح ساختمان پایگاه مقاومت روستای قهورد سفلی، ساختمان پایگاه مقاومت روستای گمین قلعه، ساختمان پایگاه مقاومت طاهای خواهران روستای ایده لو، ساختمان پایگاه مقاومت روستای کرد آباد، طرح محرومیت زدایی در روستای رامیشان، حوزه علمیه خواهران سوله صالحین حوزه شهید نوری داق داق آباد و فراخوانی گردان الزهرا (س) و برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع دفاع مقدس را خواهیم داشت.

بداغی با اشاره به روز ششم مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان و گرامی‌داشت عملیات ثامن الائمه(ع)،به برگزاری یادواره شهدا توسط گردان امام حسین (ع) با سخنرانی سردار ابوحمزه فرماندهی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اشاره کرد و گفت: در این روز که به نام «پیشکسوتان، رزمندگان، عزت‌مداران» نام گذاری شده است، دو همایش در سطح شهرستان برای تجلیل از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و تجلیل از برترین‌های صالحین شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نام گذاری روز هفتم از هفته دفاع مقدس به نام «بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمن شناسی و استکبارستیزی» گفت: در این روز اختتامیه طرح جوانه های صالحین در پایگاه‌های مقاومت و آغاز جمع آوری کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت در قالب «من نیز می خواهم مدافع حرم باشم» و برگزاری نشست بصیرتی با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس، افتتاح پایگاه کارخانه آرد و شرکت فراپل و پایگاه مقاومت شهید باهنر تبلیغات اسلامی و برگزاری یادواره شهید شاخص شهرستان در زادگاه شهید در روستای ویاناز اهم برنامه ها این روز است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات