خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه قهاوند:

عاشورای حسینی یک حماسه ماندگار است

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند با بیان اینکه عاشورای حسینی یک حماسه ماندگار است، گفت: رسالت‌های شیعه در برابر حماسه عاشورا نباید به هیچ عنوان از طرف کسی مورد غفلت قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۶۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدروح‌الله حسینی‌شاخص در همایشی عزاداران حسینی روستای قشلاق و عبدالرحیم اظهار داشت: باید برای درک عمیق عاشورای حسینی قدم برداشت چرا که منجر به ایستادگی مقابل دشمنان اسلام و نظام می‌شود.

وی تلاش برای اصلاح امور امت را از اهداف قیام عاشورا دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) اهتمام برای اصلاح امور امت اسلامی بود، به‌ طوری که در وصیت‌نامه ایشان این موضوع به‌ صورت شفاف مورد اشاره قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند بیان داشت: بنابراین باید برای تبیین ابعاد مختلف حماسه حسینی همچنین تشریح شرح حال نوجوانان، جوانان و کودکان در این اتفاقات قدم برداشت و برای انتقال ارزش‌های انسانی به نسل جدید اهتمام ورزید.

وی بیان داشت: باید کودکان و نوجوانان را جهت شرکت در مراسم‌های عزاداری همراه خود به مساجد و تکایا ببریم تا از بدو کودکی و مقطع سنی پایین با شور و شعور دینی تربیت پیدا کنند.

حسینی شاخص گفت: رسالت‌های شیعه در برابر حماسه عاشورا نباید به هیچ عنوان از طرف کسی مورد غفلت قرار گیرد، ادامه داد: به‌دنبال پیروزی انقلاب اسلامی ایران با الهام‌گرفتن از حماسه عاشورا و الگو قرار‌دادن شعارهای این حماسه عظیم الهی تحولات بزرگی در کشورمان به وقوع پیوست.

وی افزود: حرکت امام حسین (ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهدا و فرهنگ عاشوراست و هشت سال دفاع مقدس به برکت سیدالشهدا بود و بر اساس اندیشه‌های بلند امام هرچه داریم از محرم و عاشوراست.

فرمانده سپاه ناحیه قهاوند افزود: دشمن با هجمه‌های مدرن پیام محرم و عاشورا را هدف گرفته چرا که نهضت عظیم حسینی و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بخش آن می‌تواند برای ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرین باشد.

وی با اشاره به شعارهای و پیام های اصلی زندگی اباعبدالله الحسین(ع) بیان داشت: شعار امام حسین(ع) زندگی توأمان با شرافت و عزت بود و هرگز زیر باز ذلت دشمنان نرفت و امروز هم شعار شهدا، آزادگان، دفاع مقدس و ایثارگران دفاع از حریت و آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است.

حسینی یادآور شد: هدف امام حسین(ع) اقامه نماز بود و در اوج محاصره و شهید شدن یارانش به فریضه نماز مشغول شد بنابراین در ظهر عاشورا همه عزاداران بایدپس از شنیدن اذان ظهر سکوتی معنوی را در خیابان ها حاکم کنند و با اقامه نماز شکوه معنوی اسلام را به نمایش بگذارند.

وی افزود: عاشورای حسینی یک حماسه ماندگار است و شیعیان آن حضرت باید در ایام عزای حسینیبا حضور گسترده در تجمع باشکوه عزاداران با مدیریتی منطقی روزهایی حماسی را رقم بزنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات