خبرهای داغ:
امام جمعه نهاوند:

امام حسین(ع) برای اقامه دین خدا و احیای واجبات به شهادت رسید

امام جمعه نهاوند گفت: امام حسین(ع) برای اقامه دین خدا و احیای واجبات فراموش شده و رفع ظلم و تبعیض و غفلت از یاد خدا به شهادت رسید تا مقدسات دین باقی بماند و واجبات انجام شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۳۳۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جمع کارکنان سپاه ناحیه نهاوند و عزاداران حسینی اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمود «هرکس که خداوند به او اراده خیری کرده باشد محبت امام حسین(ع) را در دل او می‌اندازد».

وی افزود: ممکن است یک فرد فاسد و لاابالی نیز ادعای محبت به امام حسین(ع) را داشته باشد که از روایات خود ائمه معصومین(ع) می‌شود فهمید که اگر کسی در عمل پیرو راه، سیره، منش، گفتار و کردار ائمه معصومین(ع) نباشد، نمی‌تواند ادعای محب اهل بیت (ع) بودن را داشته باشد.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید «محبت واقعی به اهل بیت(ع) انسان را به اطاعت خداوند وا می‌دارد»، گفت: مهم‌ترین پیام قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که باید نسبت به آن همه احساس مسئولیت و وظیفه داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود در ایام محرم هیئت‌های عزاداری نسبت به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت نباشند، ادامه داد: باید در این ایام به افرادی که شئونات عزاداری امام حسین(ع) را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند و یا زنانی که به حالت بزک کرده عامدانه سعی در گمراهی مردم و به ویژه جوانان دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

مغیثی گفت: امام حسین(ع) برای اقامه دین خدا و احیای واجبات فراموش شده و رفع ظلم و تبعیض و غفلت از یاد خدا به شهادت رسید و زن و فرزندان و عزیزان خود را فدای دین خدا کرد و به همین منظور امام حسین (ع) عاشق شهادت و فدا شد تا مقدسات دین باقی بماند و واجبات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان محب امام حسین(ع) باید در خدمت تحقق اهداف امام حسین(ع) قرار گیرد مانند شهدای صدر اسلام، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که جانانه از همه چیز خود مایه گذاشتند حتی از جان عزیز خود گذشتند تا قیام امام حسین(ع) و دین خدا زنده بماند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات