خبرهای داغ:
به همت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق

تسطیح52کیلومتر از خطوط انتقال نفت در منطقه شمالشرق(شاهرود)

قسمتی از خط لوله هشت اینچ مرکز انتقال نفت امام تقی به تربت حیدریه که در مسیر سیلاب قرار داشت، با ترانشه زنی کوه و هدایت سیلاب به خارج از حریم، انتقال پایدار و ایمن تضمین شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۰۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رییس واحد تعمیرات خط لوله و مخابرات نفت شمالشرق شاهرود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هدایت سیلاب‌ها به خارج از محدوده حریم خطوط لوله یکی از راه‌های تامین امنیت خطوط است.

محمدمهدی جامعی افزود: موقیت خاص جغرافیایی این منطقه باعث شده تا بخشی از خطوط لوله این منطقه از بستر رودخانه‌های فصلی عبور ‌کند و ممکن است بر اثر جاری شدن سیلاب در این رودخانه‌ها و اصابت سنگ‌های بزرگ درون سیلاب به خطوط لوله، خط دچار پارگی شود، لذا برای جلوگیری از این امر یا در مسیر سیلاب سد ساخته و یا مسیر سیلاب را تغییر می‌دهیم.

وی گفت: این تدابیر باعث به حداقل رساندن حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب و آسیب رسیدن به محیط زیست می‌شود.

رییس واحد تعمیرات خط منطقه منطقه شمالشرق با اشاره به اینکه 52کیلومتر از مسیر خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی منطقه شمالشرق احیای تاج، رفع آب‌بردگی، اصلاح مسیر رودخانه‌ها و تسطیح شد، افزود: این عملیات در کیلومترهای 794 تا 837 خط 20 اینچ شاهرود -مشهد و در حد فاصل مرکز انتقال نفت امام تقی به تاسیسات انتهایی مشهد مقدس به طول 43 کیلومتر انجام شد.

جامعی اضافه کرد: همچنین این عملیات از کیلومتر 79 تا 88 خط هشت اینچ مرکز انتقال نفت امام تقی به تربت حیدریه به طول 9کیلومتر نیز انجام شده است.

به گفته وی؛ این عملیات جهت پاكسازی مسیر، ‌ایجاد گرده ماهی و مرمت جاده‌های ارتباطی برای تسهیل دسترسی به مسیر خطوط لوله و ایمنی بیشتر خطوط انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار