خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

«مرگ بر آمریکا» مرگ بر تمام مظاهر غربی و تفکر اومانیستی است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مقوله استکبارستیزی گفت: «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر تمام مظاهر غربی و تفکری است که اومانیستی می‌اندیشد.
کد خبر: ۸۷۲۶۷۰۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام دکتر حبیب‌اله شعبانی شامگاه شنبه در همایش بزرگ «مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی» که در باغ موزه دفاع مقدس و با حضور مسئولین و جمع کثیری از مردم شهیدپرور همدان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: در بحث همایش مرگ بر آمریکا مسئله سیاسی و حمایت از یک جناح سیاسی مطرح نیست.

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار و در رأس آن آمریکا به عنوان یک عقیده برای ما محسوب می شود، عنوان کرد: مبادی دینی ما آنچنان که در قرآن و عترت خود را نشان می‌دهد مبارزه با استکبار را به عنوان یک حقیقت معرفی می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ماهیت یک نظام اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که صورت‌ها و سیرت‌های آن اسلامی باشد و اگر از خطبه‌های حضرت علی(ع) فاصله بگیرد ماهیت اسلامی خود را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه یکی از مبانی قرآن کریم دو قانون است، اذعان داشت: قانون اول این است که در برابر کسی که در مقابل کلام خدا می‌ایستد ایستادگی کنند و این جزء واجبات است.

شعبانی با بیان اینکه قانون دوم این است که اسلام دین جنگ و مخالف مذاکره نیست، گفت: اسلام دیوارهای کشور را نمی‌بندد بلکه همانگونه که امام چند شرط را مطرح می‌کنند باید در مذاکرات خود را برتر ببیند و خدا را بالاتر از جامعه کفر معرفی می‌کند و دومین نکته اینکه مذاکرات نباید به گونه ای باشد که راه نفوذ را فراهم کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر کسی متصل به منبع قدرت باشد در عالم، ابر قدرت محسوب نخواهد شد، بیان کرد: اگر کسی معتقد به این باشد کسی را در همه عالم کدخدا حساب نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: اسلام دین جنگ نیست، دین مصالحه و رحمانی است.

شعبانی با اشاره به مقوله استکبارستیزی خاطرنشان کرد: «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر تمام مظاهر غربی و تفکری است که اومانیستی می‌اندیشد.

وی عنوان کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» و مبارزه با تفکر استکباری ادامه دهنده حرکت انبیاء است چراکه مبارزه با آمریکا، مبارزه با استکبار و ظلم و بی عدالتی ها است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه انسان مؤمن باید غیرتمند باشد و این مرام حضرت علی(ع) است، ابراز داشت: این جنگ و جبهه حق و باطل در نهایت به نفع جبهه مستضعفین خواهد بود.

وی با اشاره به بزرگداشت مقاومت اسلامی عنوان کرد: یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم که این امنیت را مدیون جانفشانی آنان هستیم.

شعبانی تأکید کرد: امروز دشمن دنبال برهم زدن امنیت ما و به زمین زدن عَلَم مستکبرانی است که حاکمان را به خطر انداخته و قدم‌های محکم شما باعث شده پشت آنان به لرزه درآید.

وی تصریح کرد: باید بدانیم امروز اگر از سوریه حمایت می‌کنیم امنیت کشور ما در گرو فرزندان مقاومت اسلامی است که در سوریه و عراق مقاومت می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بیان کرد: امروز اگر از سوریه حمایت نکنیم باید در همدان بجنگیم و این مسئله از لحاظ اخلاقی قابل توجه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات