خبرهای داغ:
محمداسماعيل علیشاهی،صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی را احیا کننده روستاهای کشور دانست.
کد خبر: ۸۷۲۰۳۱۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلپایگان ، در جلسه قطب های صنایع تبدیلی قرارگاه اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان برگزار شد اتحادی کارشناس اداره صنعت و معدن گفت: ماست سنتی گلپایگان باید با شناسه معتبر در کشور فروخته شود تا جلو سوء استفاده از برند لبنیات شهرستان گرفته شود.

اتحادی اظهار کرد: مهم ترین مشکل امروز اصناف تولید لبنیات عدم سهولت برای گرفتن مجوز واحد تولیدی است که به دلیل سنتی بودن این صنایع و عدم امکان برخی تولید کنندگان برای ایجاد شرایط لازم با مشکلاتی روبه رو شده است.

کارشناس اداره صنعت و معدن درادامه عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نداشتن برند و شناسه لازم، افراد سودجو از عنوان ماست سنتی گلپایگان سو استفاده می کنند .

رئیس اتاق اصناف شهرستان تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد از کارگاه های ما پروانه ندارند.

وی در ادامه افزود: اگر ما بتوانیم مشکل لبنیات را در گلپایگان حل کنیم قسمت بزرگی از معضل بیکاری در شهرستان حل خواهد شد.

کارشناس جهادکشاورزی با انتقاد به کم شدن خرید ایستگاه های خرید شیر کارخانجات بیان کرد: باید دقت کرد کارخانجات به سمت شیر خشک صنعتی با توجه به قیمت پایین آن کشیده نشوند.

وی در ادامه افزود: باید نظارت بیشتری در تولیدات محصولات لبنیاتی صورت گیرد.

امام جمعه گلپایگان نیز در ادامه جلسه با اشاره به معضلات تولید در شهرستان گفت: ما باید آسیب های تولید در شهرستان را بشناسیم و موانع آن را رفع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی در ادامه افزود: طرح های دولتی باید در شهرستان ها بومی سازی شود و متأسفانه برخی مسایل اقثصادی بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه به شهرستان ها دیکته می شود.

وی با اشاره به لزوم تقسیم کار در بحث اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: عرضه مناسب یکی از کلیدی ترین مسایل در اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه گلپایگان با تاکید بر توانمند سازی صنایع تبدیلی کوچک خاطرنشان کرد: اگر برای این صنایع توسط ادارات و دستگاههای دولتی ها مانعی ایجاد می شود راه های برون رفت از آن نیز ذکر شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی افزود: باید در عین کمک به این صنایع و دادن اعتبارات به آنها نظارت بر نحوه استفاده از این اعتبارات صورت گیرد چرا که ما در سالهای گذشته تجربه هزینه شدن اکثر این اعتبارات را در غیر از تولید شاهد بودیم..

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گلپایگان در جمع بندی جلسه یادآور شد: اگر شرایط برای اخذ مجوز بنگاه ها و صنایع لبنیاتی و سنتی گلپایگان تسهیل شود نظارت بیشتری بر کیفیت و بهداشت آن نیز می تواند صورت خواهد پذیرفت.

محد اسماعیل علشاهی با اشاره به بیانات مقام رمعظم رهبری در ديدار با رييس جمهور و اعضاي دولت در 5 شهریور 93 در خصوص صنایع تبدیلی، راه حل توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه به شهر و متروکه شدن روستاها را ايجاد صنايع تبديلي در روستاها دانست وگفت:ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی احیا کننده روستاها در کشور است.

سرهنگ علیشاهی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، صنايع بخش كشاورزي، يكي از بخش هاي راهبردي است كه در همه كشورها به آن كمك ويژه ای مي شودو دولت می بایستی به بخش كشاورزي و دامپروری، مساعدت ويژه اي داشته باشد و برنامه ریزی برای احیای تولید داخلی در تمام زمینه ها در اولویت کار دولت قرار گیرد و این بخش مهمی از نگاه به داخل برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی است.

ارسال نظرات