خبرهای داغ:
مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج خبر داد

برگزاری یادواره شهدای فصل تابستان شهر مریانج با حضور شهدای گمنام

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج یادواره شهدای فصل تابستان شهر مریانج با حضور شهدای گمنام در 8 مرداد ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۳۷۷
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا محمدی با بیان اینکه یادواره شهدای فصل تابستان شهر شهیدپرور مریانج و مراسم وداع با شهدای گمنام همزمان با ایام شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار می‌شود، اظهار داشت: یادواره امسال مزین به شمیم خوش دو شهید گمنام از کاروان "منادیان بصیرت" شده است.

وی افزود: مراسم استقبال از شهدای گمنام جمعه 8 مرداد ساعت 19:30 با حضور باشکوه خانواده شهدا، بسیجیان، روحانیون و مردم در میدان ولایت(شهدا) آغاز و پیکر مطهرشان تا مسجد جامع و محل برگزاری یادواره تشییع می شود.

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج بیان کرد: پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم وداع با شهدای گمنام و یادواره شهدای فصل تابستان شهر مریانج با گرامیداشت عملیات غرورآفرین مرصاد در مسجد برگزار می شود.

وی بیان کرد: این یادواره با هدف گرامیداشت 33 شهید مریانج در عملیات های مختلف به ویژه سردار شهید هادی فضلی فرمانده اطلاعات، عملیات لشکر 32 انصارالحسین(ع) در عملیات مرصاد برگزار می‌شود.

محمدی از حضور حجت الاسلامحسین گنجی از فضلای حوزه علمیه قم در این برنامه خبر داد و گفت: همچنین مراسم سوگواری ایام صادقیه با سخنرانی این روحانی برجسته و به همت هیئت محبان الزهرا(س) بسیجیان شهر مریانج از 7 مرداد به مدت 3 شب در مسجد جامع مریانج برگزار می شود که شب دوم آن مزین به عطر شهدا شده است.

وی با بیان اینکه یادواره‌های شهدا به صورت مداوم و فصلی در این شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، "امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست" و همه وظیفه داریم تا در مسیر قدم برداریم.

فرمانده پایگاه مقاومت سردار شهید عباس فرجی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدا در این برهه حساس از تاریخ، عطر و بوی شهادت را در جامعه پراکنده ساخته و موجب زنده نگه داشتن روحیه جهاد و شهادت می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم مردم مریانج در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس نیز گفت: مردم این شهر از آغازین روزهای جنگ تحمیلی با تقدیم شهید محمود اقبالی در عملیات‌های متعدد حضور یافته و آخرین شهید به نام کاظم عابدی را نیز 12 فروردین 1390 در درگیری با گروهک پژاک، تقدیم انقلاب کرده اند.

محمدی بیان کرد: مریانج در دوران دفاع مقدس 9 هزار نفر جمعیت داشت که از این بین 153 شهید و یک هزار و 500 ایثارگر را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت، رتبه دوم یا سوم کشور مربوط به مریانج است، اذعان کرد: در کل کشور به ازای هر 200 نفر یک شهید، در استان به ازای هر 120 نفر یک شهید، اما در مریانج به ازای هر 60 نفر یک شهید وجود دارد.

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج اظهار کرد: 8 سردار شهید دفاع مقدس به نام‌های حبیب‌ا.. مظاهری، علیرضا حاجی‌بابایی، هادی فضلی، اکبر یارمحمدی، اسماعیل شکری‌موحد، عباس فرجی، علیرضا دهقانی و حمیدرضا یکن‌آبادی از این شهر بوده‌اند.

انتهای پیام/


اخبار مرتبط
ارسال نظرات