خبرهای داغ:
معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

نگرانی ایثارگران کمرنگ شدن ارزش‌هاست

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایثارگری یک نمونه بارز ارزش های اخلاقی است و تنها نگرانی ایثارگران، کمرنگ شدن ارزش ها در عصر حاضر است.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۶۸
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید درخشان نیا امروز در هفتمین همایش مسئولان امور ایثارگران ادارات کل ثبت احوال سراسر کشور در همدان افزود: فرهنگ تجلیل و تکریم از ایثارگران سنت حسنه ای است که حداقل باعث خوشحالی خانواده این عزیزان می شود.

وی با بیان اینکه باید با برگزاری برنامه‌های مناسب، ایثارگری را مجسم و این الگوها را به معنی واقعی وارد جامعه کرد، افزود: ایثارگران در دوران دفاع مقدس با آن همه جانفشانی ها جهاد اصغر انجام دادند و حال جهاد اکبر حفظ ارزش ها و ادامه دادن همان ایثارگری ها است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ما تعهد داریم که علاوه بر تشکر و تجلیل از ایثارگران در راستای تحقق اهداف و آرمانهای ایثارگری که تحقق عدالت و خدمت به مردم است قدم برداریم، به سخنان اخیر رئیس جمهور و تاکید بر ارزش های اخلاقی اشاره کرد و گفت: ایثارگری یک نمونه بارز ارزش های اخلاقی است و تنها نگرانی ایثارگران، کمرنگ شدن ارزش ها در عصر حاضر است.

معاون وزیر در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در این خصوص که وزنه جانبازی بیشتر از شهادت است چرا که شهدا عند ربهم یرزقونند درحالی که جانباز علاوه بر جهاد اصغر در راه جهاد اکبر هم قدم گذاشته است، افزود: صبر ایثارگران با وجود مشکلات جسمی و نقص عضو ستودنی است.

وی با بیان اینکه نزدیک ۵۰ درصد همکاران ثبت احوال از ایثارگران و خانواده‌های آنها هستند، اظهار داشت: نیاز امروز در جامعه خدمت به مردم است.

* صدور کد ملی برای شهدا در استان همدان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز با اشاره به همکاری های سازمان ثبت احوال در احراز هویت شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: امروز سیستم بنیاد شهید و ثبت احوال بصورت آنلاین با هم در ارتباط است و هرگونه تغییر در هر دو سیستم اعمال می شود.

ناصر عارف با بیان اینکه بنیاد شهید با همه سازمان‌ها ارتباط دارد، افزود: برای تک تک شهدا کد ملی صادر شده است.

ارسال نظرات