خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

شهدا مصداق عینی اهل الله هستند

نماینده ولی فقیه در استان همدان شهدا را مصداق عینی اهل الله معرفی کرد و گفت: شهدا کسانی هستند که دنیا و حتی آخرت را واگذار کرده و جز خداوند و رضای او چیزی نمی‌بینند.
کد خبر: ۸۷۲۲۱۶۹
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز در همایش مسئولان امور ایثار گران سازمان ثبت احوال کشور در همدان معنای حقیقی ایثار را از خود گذشتگی به معنای حقیقی کلمه دانست و افزود: ایثارگر کسی است که در راه رسیدن به منتهای رضای محبوب حتی از خود نیز عبور می کند و آن هنگام به کمال مطلوب انسانی میرسد که در تمام عرصه ها بر روی منیت خود پا نهاده و در راه رضای محبوب خود قدم بر دارد.

وی با بیان اینکه انسان تنها در صورتی می‌تواند به محبوب خود برسد که ایثارگر واقعی باشد، افزود:انسان خداجو باید در قدم اول علایق وادی خود را ترک کند تابتواند ایثارگر واقعی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با استناد به سخنان شهید مطهری مسیر حقیقی سیر و سلوک را اعتقاد به منشاءالهی انسان دانست و گفت: مطابق سخنان شهید مطهری و براساس آیات قرآن انسان از محضر خدا آمده و به سوی او باز می‌گردد بنابراین مسیر وی از من الله به الی الله است که مسیر حقیقی سیر و سلوک است .

وی لازمه طی کردن راه ایثار و سیر الی الله را در دو گام ترک نفس و توجه محض به خداوند و رضای او معرفی کرد و گفت: انسان ها در ترک تعلقات به سه دسته تقسیم می‌شوند اهل دنیا که دنیا را جاودان می‌دانند و اعتقاد به معاد ندارند، اهل آخرت که برای رسیدن به بهشت تلاش می‌کنند و اهل الله آنهایی که اهل خدا هستندو دنیا و عقبی را فراموش کرده و در سیر و سلوک خود تنها به حضرت دوست می‌نگرند.

محمدی شهدا را مصداق عینی اهل الله معرفی کرد و افزود :شهدا کسانی هستند که دنیا و حتی آخرت را واگذار کرده و جز خداوند و رضای او چیزی نمی‌بینند چراکه خداوند را نه به خاطر رسیدن به بهشت و ترس از جهنم بلکه رسیدن به محبوب می‌خواهند.

وی با تاکید براینکه اگر کسی می‌خواهد این مسیر را طی کند باید نظیر شهدا شود و در مسیر آنها گام بر دارد گفت:تمامی انسان‌ها مسیر عبور از دنیا را خواه ناخواه طی می‌کنند اما در سیر و سلوک مسیر الی الله باید با پای دل طب نمود تا به هدف رسید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جایگاه و نهایت این مسیر طبق آیات قرآن روزی خوردن نزد پروردگار و قرارگیری در جایگاه صدق است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات