خبرهای داغ:
عصر امروز صورت گرفت؛

استقبال مردم شهیدپرور همدان از پیکر مطهر ۷‌ شهید دفاع مقدس

مردم شهیدپرور دارالمومنین همدان عصر امروز از پیکر مطهر هفت شهید دوران دفاع مقدس استقبل کردند.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۳۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عصر امروز پیکر مطهر 4 شهید گمنام و 3 شهید بانام سال‌های شور حماسه وارد دارالمجاهدین همدان شد.

پیکر مطهر این شهدا از ابتدای میدان سپاه ورودی شهر همدان مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفت و بر دستان مردم قدر شناس دیار الوند با نوای یا "حسین" و "یازینب" تا میدان باباطاهر تشییع شد.

حضور شهدای هشت سال دفاع مقدس بار دیگر عطر دل انگیز شهادت و ایثار را در استان پراکنده کرد و خاطرات رشادت‌ها و جانفشانی‌های شیرمردان و شیرزنان خطه دارالمجاهدین و دارالمؤمنین همدان را در یادها زنده کرد.

پیکر مطهر این شهدا روز شنبه 9 مرداد ماه همزمان با سایر نقاط کشور در سالروز شهادت امام صادق(ع) تشییع شده و در 5 نقطه از استان به خاک سپرده می‌شوند.

ستاد فرماندهی انتظامی استان همدان، حوزه علمیه خواهران شهرستان نهاوند، اردوگاه فرهنگی ابوذر همدان، گلزار شهدای شهرستان بهار و همدان میزبان پیکرهای مطهر این 7 شهید معزز هستند.

چهار شهید گمنام این کاروان چندی پیش توسط جست‌وجوگران کمیته جست‌وجوی مفقودین از جمله سردار شهید «علیرضا شمسی‌پور» در تفحص برون مرزی واقع در خاک عراق تفحص شدند و به همراه پیکرهای مطهر سایر شهدا بعد از سال‌ها به میهن بازگشتند.

همچنین خبر بازگشت پیکر سه تن از این شهدا به نام‌های شهیدان «محمد ضرابی»، «مهدی نیرپناه» و «حمیدرضا حبیب‌نیا» که در مناطق عملیاتی نفت شهر، میمک و ابوخصیب تفحص شده‌اند، از طریق آزمایشات DNA هویت آنها شناسایی شد که خبر شناسایی آنها با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان استان به خانواده‌های چشم انتظارشان اطلاع داده شد.

مراسم وداع با این هفت شهید معزز امشب در باغ موزه دفاع مقدس همزمان با یادواره سردار شهید «سعید قهاری‌سعید» و با سخنرانی سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات