خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد؛

جوانه‌های صالحین آنتی‌ویروسی بسیار قوی در برابر دشمن

طرح جوانه‌های صالحین یک برنامه فرهنگی تربیتی است که می‌تواند عرصه خوبی برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان بوده و به عنوان یک آنتی‌ویروس قوی عمل کند.
کد خبر: ۸۷۱۲۵۱۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، طرح جوانه‌های صالحین چند سالی است که در فصل تابستان با برنامه‌های مختلف توانسته است سهمی در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان داشته باشد.

طرح جوانه‌های صالحین یک برنامه فرهنگی تربیتی است که با برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی، اردویی، ورزشی و... برای رده‌های مختلف سنی گامی مؤثر در راستای مباحث تربیتی و فرهنگی به ویژه در نسل جوان برداشته است.

این طرح تربیتی که در راستای تقویت شجره طیبه صالحین است همان گونه که از شعارش پیداست در جهت رشد و تعالی بسیجیان بوده و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت می‌تواند عرصه خوبی برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان، جذب حداکثری در بسیج و ایجاد شور و نشاط در جامعه باشد.

در این راستا با دو نفر از شرکت‌کنندگان در این طرح به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

*جوانه‌های صالحین برای تقویت و بهسازی عقاید نسل سوم و چهارم انقلاب

یکی از سرگروه‌های جوانه‌های صالحین در فامنین در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به برگزاری طرح جوانه‌های صالحین در شهرستان فامنین اظهار داشت: طرح جوانه‎های صالحین با برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی و... برای رده‌های مختلف سنی برگزار می‌شود.

حمیدرضا رجایی افزود: بیشترین استقبال از برنامه‌های جوانه‌های صالحین از کلاس‌های مفرح ورزشی از قبیل برنامه‌های استخر، فوتبال‌دستی و بازی‌های رایانه‌ای است.

این سرگروه جوانه‌های صالحین در فامنین بیان داشت: از دیگر برنامه‌هایی که با استقبال بیشتری روبرو شده است، می‌توان به کلاس‌های قرآنی و عقیدتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در طرح جوانه های صالحین بستگی به برنامه ها استقبال بین رده‌های سنی نیز متفاوت است و در برنامه‌های ورزشی اکثر رده‌های سنی استقبال می‌کنند ولی در برنامه های قرآنی و فرهنگی بیشتر رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان استقبال داشته‌اند.

رجایی در خصوص زمان اجرای طرح نیز گفت: بستگی به زمان اجرا در رضایت شرکت‌کنندگان متفاوت است، در اوقات تعطیلات و فراغت رضایت شرکت‌کنندگان و استقبال و حضور آنها بیشتر است.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های قرآنی و فرهنگی از محاسن این برنامه‌ها است که اکثرأ با استقبال بسیاری نیز روبرو می‌شود.

این سرگروه جوانه های صالحین در شهرستان فامنین در خصوص اجرای طرح افزود: تفکیک گروه‌بندی و مسائل مربوط به محتوای بیان شده در کلاس‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و مباحث در هرگروه باید به تناسب رده‌بندی و گروه سنی بازگو و مطرح شود.

رجایی خاطرنشان کرد: این طرح بسیار توانمند در راستای تقویت و بهسازی عقاید نسل سوم و چهارم انقلاب بوده و آنتی ویروسی بسیار قوی و قدرتمند در مقابل هجوم و جنگ فرهنگی بیگانگان است در صورتی که بر اساس اصول و قواعد باشد و مجریان و اجراکنندگان این طرح پایبند و صالح بوده و نسبت به انجام این معروف متعهد باشند.

* طرح جوانه‌های صالحین باعث ایجاد نشاط در جوانان می‌شود

یکی از شرکت‌کنندگان در طرح جوانه‌های صالحین نیز به خبرنگار بسیج گفت: از اکثریت برنامه‌های جوانه‌های صالحین راضی هستیم به خصوص از برنامه های ورزشی و قرآنی که بیشتر از طرح های دیگر فایده دارد چرا که با ورزش تن و جسم انسان سالم می ماند و با مأنوس شدن با قرآن روح خود را تربیت می‌کنیم.

علی عبدی با اشاره به حضور فعال نوجوانان در طرح جوانه های صالحین افزود: این حضور بیشتر در برنامه های ورزشی به دلیل مهیج و نشاط آور بودن آن و همچنین در برنامه های قرآنی است که به صورت مستمر و فعال بوده است.

وی در خصوص سطح وکیفیت طرح نیز گفت: سطح برنامه تقریبأ خوب است و مسئولین اجرایی این طرح می توانند با نظرسنجی و هم افزایی سطح طرح را بالا ببرند.

یکی از شرکت‌کنندگان در طرح جوانه‌های صالحین با بیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین باعث ایجاد نشاط در جوانان می‌شود، گفت: برنامه های طرح جوانه های صالحین به نسبت خوب هستند ولی سطح آنها معمولی است که می توان با استفاده از مربیان کارآزموده و دوره دیده کشوری محتوای طرح را به سطح بالایی برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات