خبرهای داغ:
در پيامي آيت الله صافي گلپايگاني،سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را توسط دولت بحرين محكوم كرد.
کد خبر: ۸۷۰۰۹۱۴
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

به گزارشخبرنگار بسيج از گلپايگان، در پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی در راستاي مخالفت با رفتار غير انساني آل خليفه در بحرين آمده است: سلب تابعیت یکی از رهبران مجاهد و عالم بزرگ بحرین توسط نظام حاکم بر آن کشور که مخالف تمام قوانین مدنی، انسانی و شرعی است، موج تعجب، تأثر و تأسف فراوان شد.

در ادامه این پیام ايشان تصریح كرد: در زمانی که مسلمانان و کشورهای اسلامی در مقابل دشمنان و مستکبران شدیداً نیازمند یکپارچگی و اتحاد هستند، متأسفانه بعضی از سران دول اسلامی به جای اینکه ندای مظلومیت ملت خود را بشنوند و به آنان پاسخ مثبت دهند و خواسته‌های قانونی آنان را برآورده کنند، در مقابل ملّت آزاده‌ خود ایستاده و برای رضایت اربابان خود، هر کار خلاف قانون و ظلم و ستمی را انجام می‌دهند.

در این پیام خاطرنشان شده است: اینجانب سلب تابعیت عالم بزرگ دینی حضرت شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده و از علمای بزرگ اسلام و سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر می‌خواهم که نسبت به این عمل زشت و خلاف انسانیت سکوت نکرده و برای رفع این تصمیم نابخردانه که عواقب وخیمی را در برخواهد داشت، اقدام سریع داشته باشند.

آشنايي مختصر با شيخ عيسي قاسم:

آيت الله شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته و رهبر شيعيان بحرين در حضورمراجع عالی قدر آیت الله سید کاظم حائری و آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی تلمذ نموده تا اینکه به شهادت بزرگان حوزه به درجه فقاهت و اجتهاد نائل شده است .وي همواره افکار دینی را به سبک روز و بسیار جذاب مطرح نموده بخصوص قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن که مواضع ایشان در جهت تایید و الهام گیری از این انقلاب و پیروی از نظرات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بود.

در سال 1994 آن هنگام که در بحرین مردم برای دفاع از مطالبات مشروع تحرکات خود را آغاز کردند ، ایشان از دور رهنمودهای لازم را به مردم می دادند به طوری که سخنان و بیانات ایشان در سختترین و شدیدترین لحظات اثر چشم گیری در دادن روحیه به مبارزان داشت.

پس از بهبود جو سیاسی در سال 2001 به بحرین بازگشتند و به اشاره مرجعیت رشید و استقبال بی نظیر مردم زمام رهبری را به عهده گرفتند و تا کنون توانایی خود را در هدایت قشرهای مختلف مردم به اثبات رسانده‌اند.

حضرت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم در سال 2004 به تاسیس مجلس علمایی اسلامی در بحرین پرداختند این مجلس مسائل زیادی را دنبال میکند مانند هدایت صحیح شیعیان در جو فساد و انحراف که از هر طرف جوانان را هدف قرار داده ، از لحاظ فکری ، عقیدتی ، دینی و تربیتی و در به وجود آمدن نسلی نو ، قوی از نقطه نظر دفاع از عقاید صحیح شیعه و برخودار از اخلاق و تربیت عالی دینی.

ایشان ید طولایی در جهت مصون ماندن جوانان از به دام افتادن درافکار مارکسیستی و سرمایه‌گذاری غرب آن زمان که جوامع اسلامی ما را در می‌نوردید، داشتند.

ایشان در دور اول، ریاست این مجلس را بعهده داشتند و ریاست دوم مجلس زیر سایه راهنمایی‌های ایشان فعالیت می‌کند.

سلب تابعيت شيخ عيسي قاسم

گفتنی است چندي پيش ،در بحرین با صدور حکمی از طرف دولت بحرين، تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به علت اعتراض به بي عدالتي و خوي غير انساني آل خليفه سلب شد.

بحرین از 14 فوریه، 2011 میلادی، شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان اند.

منبع:با تلخيص از ديار عالمان و فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار