خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

توجه به فرهنگ الگوی مصرف لازمه فرهنگ اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه برای الگوی مصرف در کشور برنامه‌ای نداریم، گفت: در فرهنگ اقتصادی باید اول به فرهنگ الگوی مصرف توجه کرد و معنای واقعی قناعت را در جامعه رواج داد.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۶۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی امروز در دومین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کننده استان همدان، با اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص فقر، اظهار داشت: براساس دین اسلام اول باید معاش مردم و بعد معاد مردم اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه دین اسلام برای مبارزه با فقر از دو طریق دعا و عبادت و علوم رسمی وارد شده است، گفت: متأسفانه اروپایی‌ها دنیا را درست کردند و این دین را هم از ما گرفتند به نحوی که شاهدیم بسیاری از مردم به دلیل فقر به دین‌هایی مانند مسیحیت، یهودی وغیره وارد می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: هرچه رهبری معظم انقلاب ، تذکر می‌دهند که اول باید زیرساخت‌های اقتصاد را درست کرد، متاسفانه آنگونه که شایسته است به این مهم توجه نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما در ایران نباید فقط دم از تولید بزنیم چراکه آفت اصلی اقتصاد در کشور نبود الگوی مصرف صحیح است.

محمدی با تأکید بر اینکه برای الگوی مصرف در کشور برنامه‌ای نداریم، گفت: در فرهنگ اقتصادی باید اول به فرهنگ الگوی مصرف توجه کرد و معنای واقعی قناعت که همان به اندازه نیاز مصرف کردن است را در جامعه رواج داد.

وی از روش ترغیب جوانان به صرف حضور در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: بیش از 5 میلیون دختر ازدواج نکرده و بیش از 6 میلیون بانوی مطلقه داریم که این امر یک مشکل اساسی تلقی می‌شود و در اصل دانشگاه‌ها ازدواج را تحت‌شعاع قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به آیات و روایات افزود: وقتی از در و دیوار عالم فتنه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و غیره به وجود می‌آید و روز را به شب تبدیل می‌کند تنها راه اصلاح پناه بردن به قرآن است و تنها زمانی می‌توانیم جامعه را اصلاح کنیم که دستورات و فرامین قرآنی را موبه‌مو انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات