خبرهای داغ:
یک کارشناس مذهبی گفت: امام (ره) گویا یک انسان کامل بود که تمامی معادلات مادی گرایان و دنیا طلبان را به‌هم زد و ثابت کرد که بدون زیر ظلم و منت ظالمان و قدرتمندان هم میتوان پیشرفت و زندگی کرد.
کد خبر: ۸۶۸۵۸۳۹
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

حجت الاسلام رضا زهره‌وند در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) همیشه بر دو مطلب تاکید داشت، اظهار کرد: اولین مطلب عدم وابستگی به کشورهای بیگانه و اتکای منطقی به درون کشور و دیگری استفاده بهینه از فناوری‌های مفید غربی برای پیشرفت ایران اسلامی است.

وی افزود: امام (ره) همیشه در دیدار با مسؤلین به این نکته تاکید داشتند که ما می‌توانیم با خودباوری و میان‌بر زدن، مسیر چند ده ساله را یک‌باره طی کنیم و با میان‌بر زدن خود را به کشوری جهان اولی تبدیل کنیم.

این کارشناس مذهبی ار شهرستان بهار بیان کرد: حضرت روح الله(ره) علاوه توصیه لفظی مبنی بر جلوگیری از اسراف و تبذیر و اصلاح الگوی مصرف در خانوده‌ها، در عمل نیز به عنوان پیشوای مسلمین جهان خود یک انسان نمونه در این زمینه بود.

وی اضافه کرد: درزمانی که گورباچف بالاترین مقام امپراطوری شوروی به دیدار امام در منزل شخصی و محقر ایشان آمد برای اولین بار روی زمین نشت و چای میل کرد و موقع رفتن زبان به تمجید از این مرد آسمانی باز کرد و گفت من تبلور مسیح را در این روحانی دیدم و اینگونه شخصی که کاخ کرملین را جایگاه رهبر شوروی می‌دید با دیدن این کوخ محقر تکان خورد.

زهره‌وند اظهار داشت: امام راحل درعمل به دنیا فهماند که انسان حتی با وجود اینکه بالاترین و قدرتمندترین شخص یک مملکت است، می‌تواند ساده‌تر و کم خرج‌تر ازهمه زندگی کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) گویا یک انسان کامل بود که تمامی معادلات مادی گرایان ودنیا طلبان را به‌هم زد و ثابت کرد که بدون زیر ظلم و منت ظالمان و قدرتمندان هم میتوان پیشرفت و زندگی کرد.

وی با بیان اینکه امام(ره) علاوه بر پیشرفت در زمینه علمی وصنعتی، بر اتکاء به ایمان در درون و توکل به قدرت لایتناهی تاکید داشت، گفت: ایشان می‌فرموند اگر زحمت و تلاش برای پیشرفت، تنها منحصر به دنیا شود و دنیا هدف شود آن زمان است که انسان خسرالدنیا و الاخره می‌شود.

این کارشناس مذهبی افزود: ما باید با توجه به فرامین امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تا حد توان در راستای تقویت بنیه داخلی کوشش کنیم و تا جایی که می‌توانیم و موجب ضرر کشور نشود از تکنولوژی مفید کشورهای جهان اول برای جلوگیری از وقت کشی و زودتر رسیدن به تشکیل یک الگوی جهانی قدم برداریم.

وی با بیان اینکه امام (ره) فرمودند « ما انقلاب كرديم كه توحید را احیا کنیم. ما انقلاب کردیم که احکام اسلام را اجرا کنیم»، گفت: نمی‌شود هم دشمن صهیونیست و امپریالیسم غرب بود و هم تحریم نشد، هم در سوریه با داعش دست ساخته امریکا جنگید و هم جایزه صلح نوبل را از امریکا و غرب دریافت کرد .

انتهای پیام/


ارسال نظرات