خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

رعایت الگوی مصرف در اولویت مردم قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف باید در اولویت مردم قرار گیرد، گفت: همدان استانی کشاورزی بوده و صنعتی نیست و اگر آب به اندازه کافی داشته باشد مردم به خودکفایی می رسند.
کد خبر: ۸۶۷۲۲۶۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی در مراسم جشن شکر گذاری سر ریز شدن سد اکباتان همدان با تاکید بر اینکه باید در حفاظت آب و الگوی مصرف خودمان را موظف بدانیم، اظهار داشت: جلوگیری از تبخیر آب و رعایت الگوی مصرف بسیار مهم است.

وی با بیان اینکهخوشبختانه امسال بارندگی مناسبی در استان همدان داشتیم که باید شکرگزاری ویژه‌ای در این زمینه انجام شود، افزود: نباید در مصرف آب اسراف کنیم هرچند در معرفی الگوی مصرف به نسل آینده خوب عمل نکرده ایم و اگر در مصرف صرفه جویی شود به استفاده از مناطق دیگر نیاز نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تکمیل حجم سد اکباتان جوابگوی یک سال و نیم آب مورد نیاز همدان است، گفت: اگر مدیریت آب خوب باشد در تامین آب دچار مشکل نمی شویم.

وی با بیان اینکه باید تدابیر جدی برای حفاظت از منابع آبی موجود اندیشده شود، اضافه کرد: باید در عرصه آب ضمن ذخیره سازی و صرفه جویی آب، طوری عمل کنیم که اگر خشکسالی شد مشکلی نداشته باشیم.

محمدی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب علاوه بر فواید حیاتی فواید اقتصادی و بار اقتصادی زیادی نیز دارد، اظهار داشت: اگر نعمت خدا را در جایی هزینه کنیم که خدا اجازه نداده کفران نعمت به شمار می رود و هر کس باید به اندازه نیازش آب مصرف کند.

وی با بیان اینکه رعایت الگوی مصرف باید در اولویت مردم قرار گیرد، اظهار داشت: همدان استانی کشاورزی بوده و صنعتی نیست و اگر آب به اندازه کافی داشته باشد مردم به خودکفایی می رسند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب جز مسائل شرعی و دینی شیعیان محسوب می‌شود، عنوان کرد: حیات هر موجودی به آب وابسته بوده و این حیات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های انتقال آب به روستاهای استان همدان بالاست، گفت: اگر آب به درستی در کشور مصرف شود کمتر به انتقال آب نیاز بوده و هزینه‌های انتقال آب نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار