خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اقتصاد مقاومتی مدیرانی با مدیریت جهادی می خواهد و مدیریت جهادی حد، زمان و مرز نمی‌شناسد و همواره توأم با خلاقیت و ابتکار است.
کد خبر: ۸۶۷۲۸۹۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
سردار غلامعلی ابوحمزه در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «علیرضا شمسی پور» اظهار داشت: این شهید بزرگوار برخلاف بسیاری از افراد، بعد از اتمام خدمت نیز دست از تلاش شبانه‌روزی خود در سپاه برنداشت و در مکان‌های مختلف فعالیت‌های خود را ادامه داد و پس از سال‌ها تلاش مزد خود را از حضرت حق دریافت کرد.

وی افزود: زمانی که کار برای رضای خدا باشد خدا نیز بدون اجر و مزد نخواهد گذاشت، تشییع با شکوه هر یک از شهیدانی که در راه رضای خدا جانشان را تقدیم کرده‌اند گواه این قضیه است.

*شهید «شمسی‌پور» تنها برای رضای خدا کار می‌کرد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: ما نباید از حضور باشکوه مردم در تشییع این شهید بزرگوار به راحتی بگذریم چراکه این نشانه‌ای از توجهات الهی است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که شهید «شمسی‌پور» تنها برای رضای خدا کار می‌کردند مردم نیز در تشییع پیکر ایشان این قدر باشکوه شرکت کردند.

ابوحمزه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی متکی به مردم که با نوسانات جهانی بالا و پایین نمی‌شود.

* دولت سازندگی به اقتصاد آزاد تکیه داشت

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی دغدغه بیشتر کشورهای دنیا است به طوری که رئیس جمهور یکی از کشورها خطاب به ایشان گفت «ما اقتصاد ریاضتی داریم ولی اقتصاد مقاومتی نداشتیم».

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون‌زا و برون‌گرا است اما متاسفانه اقتصاد ایران مردم بنیان نیست.

وی یادآور شد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند کشور ایران با انتقال تجربیات از کشورهای بزرگ دنیا مشکلی ندارد ولی نباید در بین مسئولین کشور این تفکر حاکم شود که ریشه حل تمام مشکلات کشوردر مذاکرات و ارتباط با آمریکا است.

ابوحمزه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی عدالت محور بودن آن است، افزود: این در حالی است که دولت سازندگی بیشتر به اقتصاد آزاد تکیه داشت و مسئولین آن دولت گفته بودند ما باید به اقتصاد آزاد برسیم ولو اینکه بیشتر اقشار مردم در زیر چرخ اقتصاد له شوند.

* اصلاح الگوی مصرف از نتایج اقتصاد مقاومتی

وی اضافه کرد: در واقع مسئولین دولت سازندگی قائل به الگوگیری از کشورهای کره و ژاپن بودند که باعث افزایش فاصله بین قشر فقیر و غنی جامعه می‌شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از سال 86 در هر دولت به رؤسای جمهور فرمودند «وابستگی کشور را به نفت کاهش دهید»، اما هیچ کدام از دولت‌ها توجهی نکردند، افزود: اگر در هر دولت حداقل 10 درصد از وابستگی‌ها کاهش پیدا می‌کرد امروز دیگر نوسانات قیمت نفت این قدر بر اقتصاد کشور تأثیرگذار نبود.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی مدیرانی با مدیریت جهادی می خواهد و مدیریت جهادی حد، زمان و مرز نمی‌شناسد و همواره توأم با خلاقیت و ابتکار است.

ابوحمزه تصریح کرد: متاسفانه در بین مسئولان کشور نه تنها مدیریت جهادی وجود ندارد بلکه ذره‌ای اعتقاد نیز به اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف از جمله نتایج اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: زمانی که به درون کشور توجه شود کالای ایرانی رونق پیدا می‌کند و خود به خود الگوی مصرف نیز اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات