خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

امام خمینی(ره) در تمام زمینه‌ها جامعیت داشت

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در تمام زمینه ها جامعیت داشت اما جامعیت امام(ره) هنوز به طور کامل برای مردم جا نیفتاده است، گفت: باید ایشان را شناخت و به دیگران شناساند.
کد خبر: ۸۶۸۸۴۳۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طهمحمدی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و بیان اینکه امروز به عنوان یومالله‌ در سراسر دنیا مورد تکریم است، به حضور میلیونی مردم در مرقد امام خمینی(ره) اشاره کرد.

وی به سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم فصل‌الخطاب بود، گفت: هر فرد باید حق و حقیقت را بشناسد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در تمام زمینه ها جامعیت داشت اما جامعیت امام(ره) هنوز به طور کامل برای مردم جا نیفتاده است، افزود: باید به راه امام و آرمانهای ایشان توجه داشت و ایشان را شناخت و به دیگران شناساند.

وی با تاکید بر اینکه باید همواره تابع رهبری و مبانی دینی بود چراکه در جامعه منهای دین و ارزش‌های اسلامی، کسانی در رأس امور قرار میگیرند که فقط ظلم می‌کنند، گفت: امام خمینی (ره) در عرصه فقه، عرفان، سیاست و بندگی جامعیت داشت.

محمدی با تاکید بر اینکه در مکتب های اسلامی کسانی لیاقت رهبری دارند که جامعیت کامل داشته باشد، گفت: امام (ره) در جامعه بلازده سیاسی، فرهنگی و اخلاقی قیام کرد.

وی با بیان اینکه امام (ره) از دست دشمن و دوست عذاب کشید اما به لطف خداوند انقلاب شکل گرفت، ابراز داشت: باید حافظ انقلاب اسلامی ایران و ارزش های آن بود.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه کسانی که با خدا، حق و حقیقت جنگ دارند حسابشان جداست و نباید به سخنان آنها توجه کرد، گفت: اخیرا دیده شده که در فضای مجازی علیه روزه داری صحبت هایی رد و بدل می شود.

وی با بیان اینکه کسانی که در ماه رمضان روزه خواری می کنند در واقع به امت اسلام دهن کجی می کنند، افزود: ماه رمضان مکتب نورانی تربیت انسان است واگر معیار انسان، خوردن و خوش گذرانی باشد بسیاری از حیوانات از آن پیشی می گیرند.

محمدی با بیان اینکه در روزه داری باید اعضا و جوارح انسان روزه باشد، گفت: علاوه بر دهان باید چشم، زبان و پوست انسان نیز روزه باشد چرا که هدف خداوند از روزه داری تربیت انسان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آل سعود حج واجب را به روی امت مسلمان بسته است، گفت: بستن حج به روی مسلمانان هزار عقبه خواهد داشت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اکثر افراد از احکام و مسائل شرعی فاصله دارند، عنوان کرد: روزه گرفتن بدون توجه به این مسائل مورد قبول خداوند نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات