خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان فامنین:

امام خمینی(ره) به شیعه حیاتی دوباره بخشید

امام جمعه شهرستان فامنین با بیان اینکه امام(ره) اسطوره ای جهانی و یک شخصیت تاریخی بود، گفت: امام خمینی(ره) اسلام را احیا کرد و به شیعه حیات بخشید.
کد خبر: ۸۶۸۸۶۶۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، حجت الاسلام رضا مصباح ضمن تقدیر از همت و غیرت مردم ولایتمدار ایران در بیعت با امام(ره) و رهبری اظهار داشت: امام همان فقیه که در قرآن یاد شده به عنوان خلیفةالله بعد از نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه طاهرین(ع)، در زمان غیبت هستند و شخصیتی مثل امام(ره) در همه ابعاد جلوه گر بود.

وی افزود: مردی که عالم و عادل بود و ما هنوز فاصله زیادی با ایشان نگرفته ایم و هنوز اکثر ما رهبر کبیر انقلاب را به خاطر داریم و شاهد حرکت و زندگی امام راحل و رفتار و منش ایشان بوده‌ایم و این برای ما اتمام حجت است.

امام جمعه شهرستان فامنین ادامه داد: امام(ره) اسطوره ای جهانی و یک شخصیت تاریخی بود و یک حقیقت شاهد و مشهود است، نه تنها در ایران و منطقه بلکه تمام دنیا را تکان دادند.

وی با اشاره به افرادی که تابع نفس خود هستند و حلال و حرام می کنند تا در دنیا مقام و جایگاهی داشته باشند، گفت: امام(ره) وابسته به گروه و جایگاهی نبود و اگرچه مثل ما بود، همواره همراه فقرا و مستضعفین بود.

مصباح افزود: چرا باید یک شخصیت آمریکایی بیاید در باره تضاد زندگی امام (ره) نظر دهد و چرا بعضی ها امام(ره) را تحریف می کنند و می خواهند ایشان را مصادره کنند، مگر این نیست که امام یک حقیقت همیشه زنده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اسلام را احیا کرد و به شیعه حیات بخشید، ابراز داشت: ای شیعه و ای کسانی که دم از مولا علی(ع) و امام حسین (ع) می زنید و در سوگشان فغان سر می دهید و سوگواری می کنید، آیا می دانید شیعه به عنوان یک مذهب رسمی در سازمان ملل ثبت نشده بود و امام این کار را کرد و آیا می دانید در مکه ای که به زیارت می رفتید هر چهار طرف یک محراب بود و شیعه محرابی نداشت و امام قاطعانه به آل سعود هشدار داد که اگر نمی تواند خانه خدا را اداره کند تکلیف خود را مشخص کند.

امام جمعه شهرستان فامنین با اشاره به نظر بعضی از شخصیت های سیاسی اظهار کرد: امام (ره) فرمود «این کوخ نشین ها و این مردم فقیر برای حفظ انقلاب از مال و جان فرزندان خود گذشتند» اما چطور شده که امروز ما همه را فراموش کرده‌ایم .

وی نسبت به اقتدار بیانات امام(ره) در جهان بیان کرد: اتحاد جماهیر شوروی تنها با یک نامه در آن زمانی که در اوج اقتدار و شکوفایی کمونیستبود از هم پاشید و نامه ای که امام به سلمان رشدی نوشتند هنوز هم اعتبار دارد.

مصباح با بیان اینکه درباره شخصیت امام(ره) باید از روی علم و تخصص و دانش سخن گفت، تصریح کرد: یاد امام(ره) و شهدای 15 خرداد و انقلاب اسلامی همیشه بر دل‌های ما زنده است بنابراین باید برای تداوم انقلاب و نظام اسلامی تلاش کنیم و از ایجاد شبهات پرهیز کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات