خبرهای داغ:
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام خمینی (ره) برای احیای اسلام قیام کرد

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی (ره) همان حرکتی را که امام حسین (ع) برای احیای اسلام انجام داد در مسجد اعظم انجام دادند و فرمود «ای علمای اسلام، اسلام در خطر است به داد اسلام برسید» و این فریاد امام(ره) بود.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۴۲
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مصلای حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ملایر با حضور امام جمعه ملایر، نمایندگان ملایر در مجلس شورای اسلامی، نیروهای سپاه و انتظامی، مدیران ادارات و نهادها فرماندار و اقشار مختلف مردم ملایر برگزار شد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار داشت: 27 سال از رحلت امام (ره) می‌گذرد و می‌بینیم که مردم چگونه عشق و علاقه خود را به امام ابراز می‌کنند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی با اشاره به حضور میلیونی زائران و عاشقان امام(ره) در مرقد مطهر ایشان افزود: علاوه بر این حضور باشکوه در همه شهرها نیز برای امام (ره) مراسم برپا کردند و زائرانی نیز 1500 کیلومتر پیاده می‌آیند که همه اینها عشق است.

وی با بیان اینکه امام(ره) از حرکت امام حسین (ع) الگو گرفته بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) زمانی که احساس کرد اسلام در خطر است در جواب نامه بیعت با یزید، فرمودند اگر یزید خلیفه مسلمین باشد دیگر اسلامی نمی‌ماند باید با اسلام خداحافظی کرد؛ امام راحل نیز احساس کرد اسلام در حال سقوط است و راه چاره آن قیام بود.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: امام خمینی (ره) همان حرکتی را که امام حسین (ع) برای احیای اسلام انجام داد در مسجد اعظم انجام دادند و فرمود «ای علمای اسلام، اسلام در خطر است به داد اسلام برسید» و این فریاد امام(ره) بود.

وی ادامه داد: امام راحل احساس کرد اسلام دارد از بین می‌رود شاه خائن مثل عبد ذلیل آمریکا و اسراییل بود و اسلام و ایران در حال از بین رفتن بود بنابراین قیام کرد.

مقتدایی با اشاره به اینکه امام(ره) ار سختی‌های این راه آگاه بود و به یارانشان نیز فرمود این راه هم تبعید دارد، هم شکنجه و هم زندان دارد، گفت: ایشان در روز عاشورای 1342 برای سخنرانی عازم شدند و با وجود اینکه به ایشان گفتند خطرناک است اما امام خمینی(ره) با قدرت در سخنرانی خود به شخص شاه حمله کردند در آن وقت کسی جرات نمی کرد کمتر از اعلحضرت همایونی به شاه بگویید.

وی افزود: هم اکنون نیز مقام معظم رهبری جای ایشان خاری در چشم دشمنان است و با وجود مقام معظم رهبری و راهنمایی‌های ایشان کشوری امن داریم و مهمترین وظیفه امروز ما این است که باید دشمن شناس باشیم.

نایب رییس جامعه مدرسین قم گفت: مناسبت دیگر ماه مبارک رمضان است که شهر الله است در تمام امت ها از حضرت ابراهی(ع) تا پیامبری رسول خدا(ص) همه انبیا در سال روزه داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: از امام رضا(ع) نقل است که از پیغمبر(ص) نقل فرمودند ماه خدا نزدیک شد ماهی است پر برکت که موجب مغفرت و آمرزش است خدا شما را به مهمانی خود دعوت کرده است در ضیافت خدا هستید و خداوند شما را مورد لطف قرار داده است.


ارسال نظرات