خبرهای داغ:
کارشناس و مشاور خانواده عنوان کرد

انزوا و فردگرایی مهمترین تاثیر فضای مجازی بر خانواده

این کارشناس و مشاور خانواده با اشاره به تاثیر بالای فضای مجازی بر روابط بین افراد یک خانواده گفت: انزوا و فردگرایی مهمترین نتیجه این امر است.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۲۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فامنین، حجت‌الاسلام حسین گل محمدزاده در گفتمان دینی با موضوع آسیب های اجتماعی تکنولوژی که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان فامنین برگزارشد، اظهار داشت: انزوا و فردگرایی یکی از معایب فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه اسلام مکتبی جامع و کامل برای پاسخگویی به تمامی نیازهای بشری است، افزود: امروزه حجم عظیم رسانه های مجازی و گستردگی فضای اینترنت به راحتی می تواند آسیب ها و مشکلات جدی برای جوانان و خانواده ها به وجود آورد.

این کارشناس و مشاور خانواده بیان داشت: برای مصونیت جوانان و نوجوانان در مقابل هجمه های دشمنان، شناخت و شناسایی معایب و مزایای تکنولوژی و فضای مجازی بسیار ضروری است و نداشتن اطلاعات در این زمینه می تواند قربانیانی داشته باشد که ناآگاهانه و ناخواسته وارد این فضا شده اند.

وی ضمن تاکید براستفاده از روش‌های نوین تبلیغی گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، وظیفه‌ای‌ است که بر دوش مبلغان است.

محمدزاده اظهار داشت: مبلغان باید با کسب مهارت در این زمینه و ارتقاء سواد رسانه‌ای خود در اجتماع حضور داشته باشند و به سوالات مطرح شده از طرف جوانان و خانواده ها پاسخگو باشند.

وی به اهمیت نقش خانواده در جامعه پرداخت و ابراز داشت: مهمترین کانون و نهاد در جامعه خانواده است و فضای مجازی تاثیر دوچندانی بر روابط بین افراد یک خانواده دارد که انزوا و فردگرایی مهمترین نتیجه این امر است.

این کارشناس و مشاور خانواده خاطرنشان کرد: خانواده ها باید نظارت بیشتری بر کودکان خود به عنوان کاربران فضای مجازی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات