خبرهای داغ:
مدیرکل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه هر چه باورهای جامعه بیشتر خدشه دار شود نفوذ راحت تر انجام خواهد شد، گفت: دشمن در هر حرکتی اعتقادات مردم را نشانه گرفته است.
کد خبر: ۸۶۸۰۸۸۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ابطحی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت اطلاعات در سال ۶۲ تاسیس و فعالیت خود را از سال ۶۳ آغاز کرد، اظهار داشت: مجموعه اطلاعات از مردم است و برای مردم کار می‌کند.

وی با تاکید بر تلاش مجموعه اداره کل اطلاعات استان همدان برای اجرای شعار سال، عنوان کرد: تمام رویکردها و جهت‌‌گیری‌‌ها معطوف به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

مدیرکل اطلاعات استان همدان از فعالیت دو شورای «حفظ حقوق بیت‌المال» و «دستگاه‌های نظارتی» در استان همدان خبر داد و با بیان اینکه فرماندهی اجرای اقتصاد مقاومتی در کارگروه ها دنبال می شود، گفت: ایجاد فضای امن و آرام برای سرمایهگذاری از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی رفع موانع موجود بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع آن را ضروری برشمرد و گفت: در دو حوزه ایجابی و سلبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش می کنیم.

ابطحی با بیان اینکه تهدیدها و فرصت ها به دقت بررسی می شود، ادامه داد: مجموعه تلاش مسئولان در استان همدان برایجاد اشتغال و کاهش بیکاری معطوف است و رونق‌بخشی به تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید به مردم و واحدهای تولیدی در استان همدان امید داد، گفت: سیاستگذاری دولت بر کاهش بیکاری است و باید در این راه دولت را کمک کرد.

مدیرکل اطلاعات استان همدان با تاکید بر اینکه یکی از اولویت ها در تحقق اقصاد مقاومتی توجه به درون است، گفت: توانمندی‌های بسیاری در استان همدان وجود دارد اما کمتر به این ظرفیتها توجه شده کمااینکه در شرایطی که لالجین به عنوان پایتخت سفال کشور مطرح است فروش سفال چینی در آن به مشاهده شده است.

وی در بخش دیگری در پاسخ به سئوالی در خصوص شایعه انجام فعالیت اقتصادی توسط اطلاعات، عنوان کرد: همان طور که از این سئوال مشخص است، این حرف شایعه‌ای بیش نبوده و نیست.

ابطحی با بیان اینکه نه در گذشته و نه امروز هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی از سوی مجموعه اطلاعات انجام نشده است، یادآور شد: فعالیت اقتصادی چندانی هم از سوی سپاه به جز فعالیت‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی که در راستای پیشرفت کشور انجام می‌شود، وجود ندارد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه آیا انحراف مالی در مدیران استان همدان مشاهده شده است یا خیر، گفت: به راحتی نباید عنوان «انحراف» را به کار برد و یا با حدس و گمان حکم صادر کرد، چراکه این موضوع یک آسیب است و اگر موردی دیده شود به طور حتم پیگیری خواهد شد.

مدیرکل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه خطوط قرمز در وزارت اطلاعات بر چهار محور شرع مقدس، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و شخص رهبری استوار است، گفت: هر شخص یا جریانی در چارچوب این چهار اصل می‌تواند در نهایت آزادی فعالیتهای خود را دنبال کند.

وی با بیان اینکه استان همدان از امنیت خوبی بهره مند است، گفت: همدان در همسایگی استان های مرزی قرار گرفته اما امنیت خوبی در آن حاکم است و چندی پیش در هنگام انتقال گروههای تروریستی به خصوص گروهک تروریستی داعش از مرز به سمت تهران، دو تن از تروریستها شناسایی و دستگیر شدند.

ابطحی با بیان اینکه این تروریستها از اتباع ایرانی بودند و با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند، اشاره‌ای به چالش‌های امنیتی جامعه کرد و افزود: وجود سرویسهای جاسوسی به منظور جمع‌آوری اطلاعات، جاسوسی تلفنی توسط منافقان، تهدید از مسیر فضای مجازی و استفاده از بستر قومیت‌‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها در این مقوله مدنظر است.

وی در ادامه در خصوص برخورد با فعالیت فرقه‌های ضاله در استان همدان عنوان کرد: محدود کردن این فرقهها در دستور کار است کمااینکه فرقه مسیحیت تبشیری کلیساهای خانگی را در استان فعال کرده بود که شناسایی و اعضای این فرقه دستگیر شدند.

مدیرکل اطلاعات استان همدان تغییر باورهای دینی مردم را یکی از مشکلات عنوان کرد و با تاکید بر تلاش برای توجه دادن نهادهای فرهنگساز و دینی جامعه به سمت این مهم، گفت: حوزه های علمیه باید با کمیت بیشتری در افزایش اعتقادات دینی مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه هر چه باورهای جامعه بیشتر خدشه دار شود نفوذ راحت تر انجام خواهد شد، گفت: دشمن در هر حرکتی اعتقادات مردم را نشانه گرفته است.

ابطحی در پاسخ به سئوالی پیرامون نظارت بر انتصابات مدیران در استان همدان اظهار داشت: مجموعه اطلاعات تنها در زمینه انتصابات در مشاغل حساس و تأیید صلاحیت امنیتی افراد در این مشاغل، اظهار نظر می‌کند و توانمندی و یا ناتوانی فرد در قبول آن مسئولیت از حوزه قضاوت ما خارج است.

مدیرکل اطلاعات استان همدان در ادامه به جهت‌گیریهای اداره اطلاعات پرداخت و با بیان اینکه جذب حداکثری و دفع حداقلی در این مقوله مدنظر است، گفت: حرکت بر مدار شرع مقدس، قانون اساسی، اصل ولایت فقیه و فرامین رهبری در امور مدنظر است.

وی با تاکید بر تلاش برای جلب رضایت مردم، گفت: نارضایتی های اجتماعی رصد می شود و همزمان با آن بستر برای سرمایه‌گذاری در این استان ایجاد خواهد شد اما در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، امور به لحاظ امنیتی رصد می شود.

ابطحی در خصوص پاس همدان و انتصاباتی که به عنوان مدیران عامل این تیم انجام شد، گفت: از شرایط پاس در همدان متأسفم و باید برای آینده این تیم فکری اساسی کرد.

وی کانال ارتباطی مردم با مجموعه اطلاعات را از طریق شماره تلفن ۱۱۳، صندوق پستی ۱۱۳ و مراجعه حضوری به محل ستاد خبری اعلام کرد و گفت: شرکت‌های شبکه‌ای یا هرمی در استان همدان براساس مجوزهایشان فعالیت ندارند و مردم نباید به درآمدهای یک شبه این شرکتها دل ببندند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات