یادداشت/

آیا برای تبریز 2018 مسئولی می ماند!

کد خبر: ۸۶۸۲۰۹۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

چند ماهی است افشای فساد اقتصادی برخی مسئولان کلانشهر تبریز کام مردم را تلخ کرده و هر روز خبرهایی از دستگیری و احضار برخی از آن ها به گوش می رسد به طوری که با این روند دستگیری ها، حس می کنم در سال 2018، تبریز را در کنار شهر بدون گدا، شهر بدون مسئول هم بخوانند.

جای بسی تاسف است همزمان با انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و اکران فیلم رسوایی2 مسعود ده نمکی، رسوایی برخی مسئولان این کلانشهر نیز کلید خورد.

مسئولان بی تعهدی که به مدد آن ها از تولید داخلی آنچنان خبری نبوده و خبر ارتشا و اختلاس آن ها بی داد می کند.

در تاریخ هرگز نخوانده ام تبریز با این همه قدمت، چنین کن فیکونی شده باشد، چندین بار، زلزله تبریز را به هم ریخته ولی این فساد اقتصادی کلان برخی مسئولان شهری تبریز، تصور می کنم چنان پس لرزه های داشته باشد که لرزش و ریزش آن، مسئولان بی مسئول زیادی را زمین بزند.

آسمان شهر من ابری است، یکسره از شورا تا شهرداری! از اندوهی که مردم با شنیدن خبرهای تاسف بار اختلاس برخی مسئولان در دل خود آکنده اند، معلوم نیست سیلی که در راه است، باز چه کسانی را غرق خواهد کرد.

اگر زمین با همه وسعتش دهان باز کرده و این خائنین به رای و پول ملت را ببلعد، باز حق مطلب ادا نخواهد شد و باز باید در محکمه عدل الهی، جوابگوی اعتماد مردمی باشند که با همه نداشته ها، آن ها را به نداشته هایشان رساندند و خود بی بهره اند از همه داشته هایی که آن ها از این مردم دریغ می کنند.

تبریز؛ جایی که جوانان غیورش، کیلومترها دور از خانه و کاشانه خود، پنجه در پنجه مرگ، در دفاع از ناموس و خاک سرزمینشان دست از جان شیرین خود می کشند تا شهد شیرین خوشی از لبان این مردم کنار نرود و برخی مسئولان دور از خانه و کاشانه با شیرینی اختلاس، به جای خاکریز دشمن، در آنتالیا و سوار بر کشتی، روی اعتماد شکسته مردم موج سواری می کنند.

چگونه می شود باور کرد، در شهر علامه ها، شهریار، ستارخان و باقرخان چنین دزدان نابکاری را پای کار گذارده باشند که بر مسند قدرت، قدمت تاریخی شهر و آوازه سرزمین باکری ها را به توبره بکشند.

افرادی که ریشه خود را در گیشه بی آبرویی حراج کردند و اینجاست همان چوب خدایی که صدا ندارد و ماهی که هیچوقت پشت ابر پنهان نمی ماند.

تبریز؛ جایی که مردانی چون مردانی آذرها برای دیدن تبسم کودکی محروم، حتي در آن سوی مرزها، میلیاردها خرج می کنند و افرادی که همان لبخندها را با اختلاس میلیاردی خود فرو می نشانند، گویی آن ها در دوران تحصیل خود هیچوقت کلمه ای چون شرافت را مشق نکردند که به طمع مال دنیا، آن را نادیده می گیرند.

ولی با همه این بداخلاقی ها، مطمئن هستم نام تبریز آن اندازه بزرگ است که چنین لرزه سختی آن را از پای نخواهد افکند و این مسئولان بی تعهد هستند که نشان دادند لایق تبریز نبوده و نخواهند بود.

میرحسین بنی هاشم

ارسال نظرات
آخرین اخبار