خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد

تقویت هویت دینی و ملی رسالت بزرگ آموزش‌وپرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه شعار اقتصاد مقاومتی در آموزش‌وپرورش به معنای حرکت در راستای تقویت هویت دینی و ملی است، گفت: رهبر معظم انقلاب به تعبیری تکلیف آموزش‌وپرورشی‌ها را در سال ۹۵ برای اجرای این اولویت بزرگ مشخص کردند.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۵۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا کفاش امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان همدان با تسلیت رحلت اولین وزیر آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی ایران گفت: در روزهای گذشته و در دو دیدار مقام معظم رهبری بادانش آموزان نمونه کشوری و معلمان و فرهیختگان مطالبی حکیمانه و بسیار غنی عنوان شد.

وی بابیان اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده و در آموزش‌وپرورش این شعار به معنای حرکت در راستای تقویت هویت دینی و ملی است، گفت: رهبر معظم انقلاب به تعبیری تکلیف آموزش‌وپرورشی‌ها را در سال ۹۵ برای اجرای این اولویت بزرگ مشخص کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش یادآور شد: طبق تعبیر مقام معظم رهبری اگر نوجوانان و جوانان با هویت ملی و دینی تربیت شوند و ایران را دوست بدارند و به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کنند قطعاً زمینه ایجاد اقتصاد مقاومتی حاکم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات مراسم تشریفاتی کشور را سطحی می‌پنداریم که این رفتار صحیح نیست، اظهار داشت: با پابرجایی مراسم صبحگاهی، پخش سرود، نو کردن پرچم، اهتزاز پرچم و تکرار آن یاد و خاطره امام راحل را زنده نگاه می‌داریم که پایه‌گذار این نظام پرشکوه اسلامی است.

کفاش بابیان اینکه نوجوانان و جوانان باید به این موضوع اعتقاد پیدا کنند که ما همه‌چیز داریم و باید به آن بها دهیم و در عرصه‌های مختلف بهره‌برداری لازم را از آن داشته باشیم، ادامه داد: اعتقاد به دین‌داری و دین‌مداری زمانی از جانب رهبر کشور مطرح شد و اکنون هجمه وسیع دنیای مجازی و هجمه بیگانگان برای گرفتن دین از جوانان به اوج خود رسیده است.

وی بابیان اینکه در هیچ زمانی به این اندازه هجمه به مقدسات، ارزش‌های دینی، مباحث اصیل و اعتقادات نداشته‌ایم، گفت: قدرت‌های شیطانی این تهاجم را در زمینه‌های مختلف برای منحرف کردن جوانان در حال رشد و پیشرفت شروع کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید آموزه‌های دینی را به شیوه جدید و جذاب و با رفتار و عمل و حضور خود در بین جوانان هویدا کنیم.

وی عنوان کرد: در دیدار معلمان نمونه با رئیس‌جمهور عنوان شد که آموزش‌وپرورش علاوه بر نقش آموزشی نقش فرهنگی نیز دارد.

کفاش خاطرنشان کرد: بودجه باید به‌جای اختصاص یافتن به دستگاه‌های فرهنگی موازی بودجه بر و افراط کننده، در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد تا علاوه بر آموزش، کار بزرگ فرهنگ‌سازی را نیز انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات