خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان مطرح کرد

سیاست‌زدگی، آفتی در مسیر پیشرفت علمی

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه سیاست‌زدگی، آفتی در مسیر پیشرفت علمی است، گفت: باید اهداف کلان نظام را در کارها مورد توجه قرار دهیم.
کد خبر: ۸۵۳۷۱۵۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید نظری با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تغییر فکر، باور، اعتقادات و رفتار مردم ایران به سمت تفکرات غلط و فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب است تا به افرادی غیر دینی تبدیل شوند، اظهار کرد: امروز جنگ نرم رخ داده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید همانند سال‌های دفاع مقدس وارد صحنه شده و به دفاع از هویت دینی و انقلابی خود برخیزیم.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانشگاهیان افزود: استادان دانشگاه، فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان، افسران آن هستند و باید هوشمندانه وارد این عرصه شوند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان همدان بیان کرد: لازمه حضور مؤثر فرماندهان علمی کشور، اعتقاد به خداوند متعال، تقوا، بصیرت و استفاده از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری است.

نظری ادامه داد: تأکیدات حضرت امام خامنه‌ای، نشان‌گر این است که جنگ تمام عیاری در برابر جامعه نخبه در حال انجام است و همه باید وارد صحنه شوند.

وی با بیان اینکه مدرسان دانشگاه‌ها باید با قدرت به این عرصه ورود پیدا کنند، تصریح کرد: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دینی در حال وقوع است و دشمن با قدرت وارد شده است.

نظری خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی با هوشمندی و تخصص لازم باید در برابر این تهاجم گسترده به دفاع برخیزند.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال ابتذال فرهنگی است تا با نابود کردن فرهنگ جامعه ما به اهداف شوم خود برسد که مصداق آن ماهواره، فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای است.

رئیس سابق دانشگاه علمی، کاربردی همدان تصریح کرد: در بحث تهاجم دینی، دشمنان با تکیه بر مفاهیم تکثرگرایی به دنبال ساده‌انگاری و تساهل و تسامح در دین هستند تا اسلام ناب را به اسلام سکولار و اسلام آمریکایی تبدیل کنند.

نظری ادامه داد: در بحث جنگ اقتصادی نیز دشمن با افزایش فرهنگ مصرف‌گرایی در حال پیاده ساختن اهداف خود است و برای مقابله با آن باید به سمت فرهنگ مصرف صحیح برویم.

وی بیان کرد: همچنین دشمنان، دین را مقوله‌ای فردی دانسته و در سیاست نیز به منزوی کردن افراد جامعه و دخالت نکردن در امور سیاسی کشور هستند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: استادان دانشگاه که بیشتر آن‌ها دارای هوشمندی، معرفت و بصیرت بالایی هستند؛ نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه دارند.

وی، همچنین درخصوص عوامل مؤثر در شتاب علمی کشور نیز گفت: برای کمک به پیشرفت علمی کشور باید از سیاست زدگی دور شده و درگیر مسائل حاشیه‌ای نشویم وگرنه تولید علم به عقب می‌افتد.

نظری با بیان اینکه سیاست‌زدگی، آفتی در مسیر پیشرفت علمی است، اعلام کرد: باید اهداف کلان نظام را در کارها مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظرات