خبرهای داغ:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: استکبار جهانی، اسلام را مانعی بر منفعت‌طلبی خود می‌داند و می‌خواهد جغرافیای جهان اسلام را تکه تکه کند.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۷۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حسین سلامی در مراسم گرامیداشت و هفتم سردار شهید حاج حسین همدانی، اظهار داشت:‌ امروز همدان نامش با نام یک مرد آسمانی، والامقام، دارای وجهه، اعتبار و آبرو عجین شده است و یک معراج و پرواز حقیقی را تجربه می‌کند.

وی افزود: درود خدا بر مردم این سرزمین که همدانی‌های باوفا، با اخلاص و صادق‌الوعد، فداکار و با محبت و معرفت شهید بزرگ همدانی را آنچنان باشکوه استقبال کرد و بر دستان خویش تا عرش خدا بدرقه کرد و سبب حیرت و شگفتی و تحسین همه مؤمنان و دوستداران انقلاب اسلامی شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: استقبال و تشییع پیکر شهید همدانی آنچنان باشکوه بود که رهبر بزرگوار انقلاب از این رفتار مهربانانه و حضور سرشار از معرفت تجلیل کردند؛ امروز همدان به برکت شهیدانش و شهید همدانی دارای جایگاهی رفیع و بی‌بدیل است و شهید همدانی مایه افتخار همه ملت ایران و جهان اسلام شد.

وی افزود: برخی از شخصیت‌ها به یک ملت اعتبار و منزلت جدید می‌بخشند و به عنوان نماد افتخار یک ملت و بلکه تمام بشریت شناخته می‌شوند، گاهی هویت، افتخار و شخصیت یک فرد سبب شناخته‌شدن یک ملت می‌شود و به‌عنوان نمونه‌ای از فضیلت‌های یک ملت می‌درخشد که شهید همدانی این‌گونه شد.

سلامی خاطرنشان کرد: شهید سردار حسین همدانی برای مردم همدان به عنوان یک خورشید و ستاره درخشان در کنار کهکشانی از ستاره‌های دیگر و شهیدان والامقامش می‌درخشد.

وی ادامه داد: شهید همدانی در طول 37 سال گذشته هرگز لباس جهاد را از تن بیرون نیاورد و در تمام دوران دفاع مقدس، سرزمین غرب و جنوب شاهد حضور پیوسته، شجاعانه، فداکارانه، عارفانه و عالمانه این مرد پر افتخار تاریخ انقلاب اسلامی بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در تاریخ اسلام کمتر مردی را می‌یابیم که 37 سال زِره از تن جدا نکرده باشد و پیوسته در هر صحنه‌ای از خطر، در قلب خطر ایستاده و این‌گونه به استقبال جانبازی و شهادت‌طلبی رفته باشد، افزود: شمشیر این شهید سرافراز اسلام همواره از غلاف خارج بود و زِره‌ای که بر تن داشت، پشت نداشت و پیشانی او همواره متوجه دشمن بود و در هیچ صحنه‌ای مقابل دشمن عقب ننشست.

وی تصریح کرد: راز اینکه خداوند این مرد را در طول این سال‌های پر خطر از میان امواج خطرناک صاعقه‌ها و طوفان‌های جنگ، فتنه و جهاد حفظ کرد، این بود که او نزدیک به نیم قرن در عرصه جهاد حضور داشت و یک اسطوره و الگو بود. خداوند می‌خواست شهید همدانی، شخصیتی پایان‌ناپذیر و قابل تکرار برای همه نسل‌هایی شود که می‌خواهند از حریم اسلام دفاع کند.

سلامی بیان کرد: کلام سردار همدانی نافذ بود و به واسطه اینکه عارف بود و عامل، هرگز دستوری نمی‌داد و امر و نهی نمی‌کرد که خود به آن عامل نباشد، او مرد عقیده و جهاد بود و نمونه یک صحابی واقعی امام حسین (ع) محسوب می‌شد.

*عاشورا قله فضیلت‌ها و تجلی کامل حقانیت اسلام است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: امروز کاروان امام حسین (ع)، اهل بیت رسول خدا (ص) و اصحاب با وفای آن حضرت به کربلا نزدیک می‌شوند و سردار همدانی نیز به این کاروان پیوست، او به کاروان عاشورائیان پیوست تا نشان دهد پیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و فرزندان رسول خدا (ص) و اسارت آن‌ها به‌عنوان سهمگین‌ترین حادثه تاریخ بشر الی ابد این است که راه سعادت مسلمانان، از مسیر جهاد و شهادت عبور می‌کند.

وی با تاکید براینکه پیام شهادت حاج حسین همدانی‌‌ همان پیام شهادت سالار شهیدان بود که "اگر دین رسول خدا جز به کشته‌شدن من استحکام نمی‌یابد پس‌ ای شمشیر‌ها مرا دربرگیرید"، اظهار داشت: عاشورا قله فضیلت‌ها و اوج ظهور و تجلی ایثار، فداکاری، شجاعت، ایستادگی و تجلی کامل حقانیت اسلام و نپذیرفتن منشور فاسقان و ظالمان بود.

سلامی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع) حجت خداوند برهمه مسلمانان و مومنان تا ابد بود که خداوند برای احیای اسلام و نجات مسلمانان و دفاع از حریم اسلام زیبا‌ترین گوهر هستی و ثقل عالم وجود را در سخت‌ترین صحنه جهاد و شهادت به میدان می‌آورد.

وی با تاکید براینکه امام حسین (ع) شهادت را آگاهانه انتخاب کرد و می‌‌دانست که خود شهید و خانواده‌اش اسیر می‌شوند، گفت: امام حسین(ع) با وجودی که می‌دانست در این راه شهید می‌شود، مُصمم در مسیر خطرناک کربلا، کاروان خود را به‌راه انداخت تا درس بزرگی به عالم بشریت و پیروانش بدهد.

* عزت اسلام در گرو شهادت است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امام حسین (ع) با این حرکت عظیم نشان داد برای مبارزه با ظلم و دفاع از اسلام هیچ بهانه‌ای برای ترک جهاد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هر کسی که میدان جهاد را ترک کند و لباس جهاد را از تن بیرون کند، خداوند لباس ذلت بر تن او می‌کند؛ چراکه عزت اسلام در گرو شهادت است؛ اگر امام حسین (ع) به شهادت نمی‌رسید، اسلام به دست بنی‌امیه مسخ می‌شد.

وی ادامه داد: احیاء اسلام الی ابد، خون بهای امام حسین (ع) شد و عاشورا از مرز زمان و مکان عبور کرد. هر ساله عاشورا زنده‌تر و پویا‌تر قلب‌های جدیدی را فتح می‌کند و حقایق بیشتری در برابر چشمان ما جلوه‌گر می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید براینکه با شهادت بود که اسلام برای همیشه زنده ماند، گفت: امروز در نیویورک، لندن و در قلب بلاد کفر، روزی به نام حسین (ع) وجود دارد و عزاداری امام حسین (ع) در قلب سرزمین کفر، آن امام مهربان را به جهان معرفی می‌کند. امام حسین (ع) همواره در حال فتح قلب‌های جدیدی است و سردار همدانی از این قافله بود و حجت را بر همه‌ی ما تمام کرد.

وی تصریح کرد: سردار همدانی اثبات کرد برای دفاع از اسلام و حیثیت مسلمانان مرزهای جغرافیایی ملاک نیست و هر کجای جهان ظلمی باشد باید حضور یافت و سن و سال نمی‌تواند عامل ترک میدان جهاد باشد.

*راز موفقیت جهان اسلام در مقاومت به پشتوانه انقلاب اسلامی است

سلامی گفت: امروز سردار همدانی را "حبیب سپاه" می‌دانند چراکه او با ظاهر، محاسن سفید، قدرت و توان فوق العاده‌ای داشت و یک حجت بود که خداوند برای ما همچون شاهد و مثال به منصه ظهور رساند، خداوند چگونه به او عزت داد، در حالی که به تعبیر رهبر انقلاب او را معدودی می‌شناختند و او در زمان حیاتش کمتر شناخته شده بود؛ نام و آوازه او منتشر نشده بود و این به واسطه اخلاص این شهید بزرگوار بود که گمنامی را به آوازه و شهرت ترجیح می‌داد.

وی تاکید کرد: فلسفه اینکه سردار شهید همدانی زمانی در مناطق غرب و جنوب کشور می‌جنگید و امروز در ساحل مدیترانه شهید می‌شود، این است که بیش از یکصد سال است که غربی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها برای جهان اسلام تاریخ مصیبت‌باری را ساخته‌اند و از جنگ جهانی اول تا به امروز دنیای استکبار و غرب، تاخت و تازی بی‌رحمانه بر سرزمین‌های اسلامی را آغاز کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: دنیای استکبار در طول این سال‌ها تلاش کرده هویت دینی مسلمانان را بگیرد و فساد، فحشا و بی‌بندباری را در دنیای اسلام رواج دهد.

وی با تاکید براینکه استکبار جهانی، اسلام را مانعی بر منفعت‌طلبی خود می‌داند و براین اساس می‌خواهد، اسلام را از صحنه زندگی اجتماعی و فردی مسلمانان جدا کند و جغرافیای جهان اسلام را تکه تکه کرده و منابع مالی و ثروت و نفت آن‌ها را غارت کند، گفت: بر این اساس استکبار جهانی یک خنجر زهرآگین به نام "رژیم صهیونیستی" را در پهلوی اسلام فرو برده و صهیونیست جنایتکار را حمایت کرده تا سرزمین مسلمان را اشغال کند.

سلامی افزود: دنیای غرب، مردم فلسطین را از سرزمین مادری خود بیرون رانده و در اردوگاه‌های فقیرانه در سایر سرزمین‌های اسلامی آواره کرده و به پادشاه اردن دستور داده تا در یک جبهه به عنوان سپتامبر سیاه، هزاران فلسطینی را قتل عام کند.

وی اظهار داشت: غرب در تلاش بود تا مسلمانان را در گورستان جهالت مدفون کند درحالی که امام راحل خواب‌های دنیای استکبار را آشفته کرد و سردار همدانی محصول این انقلاب بود، آمریکا، فرانسه، شوروی و هر قدرت کافر، مشرک و منافقی که خواست به سرنوشت مسلمانان چیره شود، فرزندان انقلاب در مقابل آن‌ها ایستادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ با مسلمانان در 10 سال اخیر مغلوب چهار شکست بزرگ شد و ضربه‌ای بزرگ از تربیت‌شدگان امام راحل دریافت کرد، گفت: غرب می‌خواست سوریه را از صحنه جغرافیای جهان محو کند و ملت یمن را در زیر آوار‌ها دفن کند؛ همچنین ملت بحرین را در سکوت مرگبار بکشد، اما مشعل‌های فروزانی که امام راحل برافروخت و رهبر معظم انقلاب بر دست گرفت، شهیدانی همچون سردار همدانی را تربیت کرد که سبب شد جبهه بزرگی در مقابل دنیای استکبار شکل گیرد و ظرفیت‌های جهان اسلام در مقابل استکبار بایستد.

وی در پایان تاکید کرد: راز موفقیت جهان اسلام در مقاومتی است که از پشتوانه انقلاب اسلامی الهام گیرد و استکبار باید بداند که راه شهیدان را ادامه خواهیم داد و هرگز از اعتقادات خود کوتاه نمی‌آییم چراکه قعود کار ما نیست ما برای قیام ساخته شده‌ایم و پرچم شهیدان هرگز بر زمین نخواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات