خبرهای داغ:
استاندار همدان مطرح کرد

اقتصاد مقاومتی ناجی بحران‌های اقتصادی

استاندار همدان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی قبل از برجام نیز مورد تاکید بود، گفت: اقتصاد مقاومتی ناجی بحران های اقتصادی خواهد بود و باید آن را طوری اجرا کنیم که هیچ بحرانی قادر به تکان آن نباشد.
کد خبر: ۸۶۵۵۷۶۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در نخستين جلسه شورای اداری استان همدان با اشاره به طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان اظهار داشت: این طرح از برکات سفر مقام معظم رهبری بود و درست است که سد تالوار جوابگوی آب همدان نیست اما با اجرای خط لوله این طرح، این مشکل حل و جایگزین آن هم تعیین شد.

وی ادامه داد: برای سد گرین نیز سرمایه گذار انتخاب شده و ۲۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه گذاری تعیین شده و آب آن برای جنوب استان و شهرهای ملایر، فیروزان و نهاوند در نظر گرفته شده است.

استاندار همدان با اشاره به نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اقتصاد مقاومتی موضوعی بوده که مقام معظم رهبری به آن توجه داشته اند و امسال وقتی سال را به این موضوع نامگذاری کردند باید همه به آن توجه بیشتر کنیم.

وی اضافه کرد: اما بدون اجرای شعار سال گذشته «دولت، ملت و همدلی و همزبانی» نمی توان شعار امسال را تحقق بخشید و باید با وحدت و همدلی این شعار را به تحقق برسانیم و اقتصاد مقاومتی با شعار سال گذشته انجام شدنی بوده و جزو ضروریات اقتصاد مقاومتی است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی قبل از برجام نیز مورد تاکید بود، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی ناجی بحران های اقتصادی خواهد بود و باید آن را طوری اجرا کنیم که هیچ بحرانی قادر به تکان آن نباشد و با داشتن برنامه اقتصاد مقاومتی کشورهای دیگر از سرمایه گذاری در ایران استقبال می کنند.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی حکم می کند که توانمندی داخلی را بارز کنیم و از تکنولوژی بیرون نیز به نفع کشور استفاده کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی کشور باید به هشت مثبت برسد، اظهار کرد: از الزامات اقتصادی برای دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی تامین سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری ریالی و ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارز است که البته سرمایه گذاری باید به وسیله بخش خصوصی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی جذب بخش خصوصی به سرمایه گذاری است، بیان داشت: استان همدان پیشروترین استان در اقتصاد مقاومتی است که کلید آن در سال ۹۳ زده و همایش سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی در همدان برگزار شد.

نیکبخت در این خصوص افزود: اردیبهشت سال گذشته کلنگ زنی یکی از این طرح ها زده شد و ۲۶اسفند ماه سال گذشته نیز طرح تولید بخاری کم مصرف مدرن دنیا در استان همدان افتتاح شد و وزارت نیرو از آن استقبال کرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی ناجی اقتصاد کشور ایران است و از مدیران استان همدان می خواهم که اقتصاد مقاومتی در استان همدان بارزتر از قبل اجرا شود و در کشور اول باشیم.

استاندار همدان نیکبخت گفت: آرامش مدیران استان را در دویدن برای تحقق اقتصاد مقاومتی می بینم و در اجرای وظایف هیچ اغماضی به مدیران استانی نخواهم داشت.

وی با اشاره به اینکه استان همدان همه شرایط را برای پرش و جهش دارد، اظهار داشت: استان همدان سرمایه گذارهای خوب و توانمند و بافکر دارد و از سرمایه گذاران حمایت می کنیم و حتی ضمانت هم می کنیم.

نیکبخت اظهار داشت: استان همدان استان امنی بوده و همه شرایط توسعه را دارد و از طرفی همدلی و همزبانی در استان همدان وجود دارد و همه باید به این موضوع عنایت خاص داشته باشند.

وی در مورد ذخیره آب نیز گفت: خوشبختانه بارندگی ها خوب بوده و ذخیره سد اکباتان به ۱۴ میلیون متر مکعب رسیده است.

استاندار همدان اظهار کرد: سال گذشته سال سختی برای دولت بود و در مورد بودجه هم از پایان سلسله قاجار تا سال ۹۳ هیچ سالی را به بدی سال ۹۴ از لحاظ بودجه نداشتیم.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی و استفاده از شرایط برجام و تبادلات بین المللی از لازمه های حل مشکلات و بیکاری است و پیش بینی می شود مجلس امسال، مجلسی هماهنگ با دولت باشد و امیدوارم بتوانیم مشکلات بیکاری را حل کنیم.

نیکبخت در ادامه سخنانش به سفرهای نوروزی اشاره کرد و بیان کرد: همه ارگان و دستگاه ها استان همدان در زمینه استقبال از مهمانان نوروزی خوب کار کردند، شهرداری همدان در استقبال از مسافران نوروزی خیلی خوب عمل کرد و هلال احمر و سازمان میراث فرهنگی و غیره نیز خوب عمل کردند.

وی بیان داشت: در ایام نوروز امسال یک میلیون و ۷۰ هزار خودرو وارد استان همدان شدند و یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر نیز به استان همدان ورود داشتند.

استاندار همدان با بیان اینکه ۱۹۱هزار و ۲۳۰ نفر درخواست اسکان در همدان را داشتند، گفت: ۴۰۰ گردشگر خارجی در استان همدان داشتیم که این تعداد نسبت به سال گذشته دو نیم برابر شد و البته تابستان بیشتر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که گردشگری یکی از راه های توسعه استان همدان است، گفت: فروش صنایع دستی استان همدان درایام نوروز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات