خبرهای داغ:
اقتصاد مقاومتی فعال و پویا نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک و راهبردی، مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات این بخش است.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۳۹
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام بهزاد یوسفی بیان کرد: اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران به این دلیل است که می‌دانند مادر زمینه اقتصادی ضعف داریم و تحلیل ابتدایی آنها این بود که اکثر درآمد حاصل کشور از فروش نفت است، بنابراین با جلوگیری از فروش نفت می‌توانند آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کنند.

وی افزود: هرچند تحریم‌ها آنگونه که دشمن تصور می‌کرد در ما اثر نکرد اما نباید از آسیب جدی در این زمینه غافل بود و باید با توانمندسازی کشور در مواجهه با دشمن اقدام کنیم .

این کارشناس مذهبی - سیاسی گفت: رهبر معظم انقلاب چندین بار بر این موضوع تاکید داشتند کهبازوی اجرای اقتصاد مقاومتی مردم هستند و برای این موضوع دولت باید برای ورود و مشارکت مردم برنامه‌ریزی کند اما دو اشکال عمده در عملکرد دولت وجود دارد یکی مشکلات رویکردی و یا مبنایی و دیگری مشکل عملکردی در این زمینه است.

وی گفت: دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی بسیار تعلل می‌کند و دولت باید در این زمینه اهتمام بیشتری کند و فقط به تزیین برنامه اکتفا نکند، متاسفانه برخی مقامات دولتی هنوز معنای اقتصاد مقاومتی را بر اساس تحریر خود تعبیر می‌کنند اما این سیاست بدان معناست که اقتصاد در برابر هجمه‌های خارجی مقاوم باشد .

یوسفی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی فعال و پویا نیازمند برنامه‌ریزی استراتژیک و راهبردی، مبتنی بر مردمی کردن اقتصاد از طریق میدان دادن بیشتر به فعالان بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات این بخش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات