خبرهای داغ:

همايش امدادگران بشردوست محيط زيست در همدان برگزار شد

همايش امدادگران بشردوست محيط زيست که به همت معاونت جوانان جمعيت هلال احمر استان همدان و كانون دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۲۴۹۸
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان امروز در همايش امدادگران بشردوست محيط زيست که به همت معاونت جوانان جمعيت هلال احمر استان همدان و كانون دانشجويي دانشگاه بوعلي سينا برگزار شد، با اشاره به نگاه‌هاي مختلف زيستي،‏ معرفتي‏، اخلاقي، بشر دوستانه و... به محيط زيست اظهار كرد: از منظرهاي مختلف مي‌‌توان از طبیعت و محيط زيست لذت برد.

بهروز كارخانه‌اي افزود: ما بايد برای به مخاطره نیافتادن این محیط، آنچه برای تفریح یا زندگی مورد نياز ديگران است تا به محيط‌زيست آسيبي نرسانند فراهم کنیم که اگر جز این باشد بشر براي تامين مايحتاج خود خواسته و ناخواسته به محيط زيست آسيب مي‌رساند.

وی با اشاره به گرم کردن غذا و برپايي چادر توسط مسافران و كساني كه از طبيعت استفاده می‌کنند، افزود: وقتي امكانات در اختيار آنها نباشد براي گرم کردن غذا بايد بوته‌ها را از بين ببرند يا براي برپايي چادر مجبور هستند درختان را قطع کنند بنابراین برنامه‌ریزی و پيش‌بيني نيازهای آنها مي‌تواند بسياري از اين آسيب‌ها را كاهش دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه كرد: 85 كشور دنيا نيازمند كمك‌هاي بشر دوستانه هستند يعني مردمان آن براي تامين آب و مواد غذايي خود دچار مشكل هستند كه همين مردمان برای ارتزاق مي‌توانند يكي از مخرب‌هاي محيط زيست باشند، بنابراین كمك‌هاي انسان دوستانه ديگر كشورها و امداگران بشردوست محيط زيست مي‌تواند از تخريب زيست محیطی در اين كشورها بكاهد.

وی گفت: دفع نكردن صحیح تجهيزات و ضايعات بهداشتي و درماني مي‌تواند باعث بروز انواع بيماري‌ها و آلودگي آب‌ها و... شود كه توجه به محيط زيست در مرحله آمادگي مي‌تواند بسياري از اين مخاطرات را كاهش دهد.

كارخانه‌اي به امدادگران بشر دوست پيشنهاد کرد مطالب مرتبط با كمك‌هاي بشر دوستي در زمينه محيط زيست را ترجمه کرده و در اختیار افراد بگذارند تا آنها آگاه شوند و بدانند با دور ريختن وسايل‌های بهداشتي، درمانی و پانسمان‌ها در زمان بحران به محيط زیست آسيب نرسانند و موجب بروز بحران ديگري نشوند.

وي به بزرگ‌ترين فاجعه كنوني كه محيط زيست را به خطر انداخته اشاره کرد و افزود: جنگ، سلاح‌هاي شيميايي و استفاده از گازهاي خردل، ساليان سال در يك محيط تاثير مي‌گذارند و متاسفانه جزء مخرب‌هايي هستند كه آينده بشر را به خطرمی‌اندازند و ما بايد به حقوق بشر در زمان صلح و جنگ توجه کنیم و كرامت انساني را هم براي حال و هم براي نسل آينده حفظ كنيم.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان همدان ادامه داد: هر انسان ساليانه 320 كيلو زباله توليد مي‌كند كه مي‌تواند زندگي روزمره و محیط زیست را دچار مخاطراتي کند كه استراتژي 2020 هلال احمر، جلوگيري از اين مخاطرات است.

معاون جوانان جمعيت هلال احمر استان همدان نیز با اشاره به اهميت حفاظت از محيط زيست و برگزاري اين همايش خاطرنشان كرد: مخاطرات محيط زيست نيز بايد همانند مخاطرات طبيعي ديگر پايش شوند تا از هر تهديدي كه در آينده ممكن است زندگي بشر را به خطر بیاندازد جلوگيري به عمل آيد.

مریم پاك‌بين افزود: همانگونه كه ما براي سلامت كنوني فرزندان خود نگران هستيم كه در آينده دچار مشكل نشوند بايد نگران نيازهاي اجتماعي و زيست محيطي آنها در آینده نيز باشيم و طوري با محيط زيست برخورد كنيم كه زندگي فرزندان و آيندگان تحت الشعاع قرار نگیرد و آنها براي ارتزاق و استفاده از طبيعت و برخورد از هواي پاك دچار مشكل نشوند.

وی با بیان اينكه متاسفانه بسياري از مردم براي حفظ سلامت كنوني خود و فرزندانشان، سلامت زیستی همان فرزندان يا نسل آينده را به مخاطره مي‌اندازند، يادآور شد: براي اينكه يك روز به فرزندان خوش بگذرد به محيط زيست آسيب مي‌زنيم و غافل از اینکه در همان يك روز تفريح، فرزندان در سال‌هاي آتي براي زنده ماندن به آنها نياز مبرم خواهند داشت.

معاون جوانان جمعيت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه سلامت و آینده زيست محيطي را فداي تفريح و خوش گذراني مي‌کنیم، خواستار اطلاع‌رساني و آموزش درباره مخاطراتي شد كه امروز به دست خود بشر به وجود مي‌آيند و فرداي نسل همین بشر را دچار تهديد و مخاطره شديد مي‌كنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات