خبرهای داغ:
در شهرستان تویسرکان رخ داد:

نجات جان 4 کوهنورد در ارتفاعات شهرستان تویسرکان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای عملیات نجات 4 کوهنورد در ارتفاعات شاهنشین تویسرکان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۲۶۶۹
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

بهروز کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان با اشاره به توان عملیاتی و آمادگی امدادگران اظهار داشت: در چهارمین روز از سال نو تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمراستان همدان جان چهار کوهنورد را نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد آسیب دیده چند نفر آماتور بودند که بدون همراه داشتن تجهیزات کافی و لوازم گرمایشی عصر دیروز به ارتفاعات شاهنشین تویسرکان صعود کرده بودند که با رسیدن به پناهگاه و نیافتن تجهیزات گرمایشی در آن مکان در معرض سرمازدگی شدید قرار گرفته بودند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: خانواده های سه نفر از این افراد که از اهالی ساکن تهران بودند در ساعت 21:15 با شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر استان تماس گرفته و درخواست کمک کرده بودند.
وی با اعلام اینکه بلافاصله با هماهنگی مدیریت بحران استانداری همدان، ریس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان به همراه تیم 11 نفره از نیروهای عملیاتی و امدادی جمعیت هلال احمر همدان و تویسرکان به محل اعزام شدند، بیان کرد: با وجود سرما و مه غلیظ در کوهستان، نیروهای عملیاتی این جمعیت با مسئولیت هومن فرزانه توانستند کار را در ساعت 1:30 بامداد به اتمام برسانند وآسیب دیدگان را به محل پناهگاه انتقال دهند.
کارخانه‌ای همچنین ادامه داد: تیم امداد و نجات هلال احمر استان موفق شدند با رساندن به موقع تجهیزات گرمایشی و کاپشن‌های امدادی به کوهنوردان گرفتار شده در سرما آنها را ازیخ زدگی حتمی نجات دهند.
گفتنی است، این عملیات ساعت 4 بامداد امروز با موفقیت تیم عملیاتی امداد و نجات کوهستان و نجات جان افراد آسیب دیده به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات