خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

در نظام ولایی هیچ شخصی نباید تماشاچی باشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان داشت: در نظام ولایی هیچ شخصی نباید تماشاچی باشد بلکه همه باید بازیگر اصلی صحنه انقلاب اسلامی باشند.
کد خبر: ۸۶۳۴۲۲۶
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سردار مهدی ظفری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز حفاظت اطلاعات در جمع کارکنان سپاه ناحیه نهاوند با مروری به دو نگاه علت به وجود آمدن انقلاب اسلامی بیان داشت: نگاه اجتماعی و نگاه کلامی باعث پیدایش انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به چرایی خلقت جهان افزود: خداوند می‌فرماید من جهان را برای انسان خلق کردم و انسان را برای خودم و البته یکسری تکالیف شرعی نیز برای انسان قرار می‌دهد و می‌فرماید این انسان باید به کمال برسد و راه‌های رسیدن به تکامل را توسط 124 هزار پیامبر به بشر معرفی می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: خداوند در مسیر زندگی انسان‌ها تابلوها و راهنماهایی نیز قرار داده که با شاخص قرار دادن آن از مسیر اصلی انسانیت منحرف نشود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال زمانی که جوامع بشری از مسیر خارج شد، امام حسین(ع) را به صحنه ‌آورد، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی نیز پوشش دنیا و پوشش داخلی بسیار نامناسب بود و انسان از مسیر اصلی انحراف پیدا کرده بود بنابراین ضرورت داشت انقلاب اسلامی اتفاق بیفتد که بتواند انسان را نجات دهد.

ظفری تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم قدرت انحصاری می‌شود ضرورت داشت انقلاب اسلامی برای مقابله با این دو قدرت بزرگ شکل بگیرد انقلاب اسلامی یک گسل و گسست در بین این دو ابرقدرت بزرگ ایجاد کرد بنابراین هجمه وسیعی از طرف کشورهای دنیا برای مقابله با این نظام شکل گرفت و باعث به وجود آمدن جنگ تحمیلی شد.

وی با اشاره به گفته یکی از سیاستمداران غربی بیان داشت: این سیاستمدار در کتابش آورده بود اگر سیاستمداران غرب فهم داشتند و آن جمله تاریخی امام را که فرمودند «دزدی آمده و سنگی پرتاب نموده و فرار کرده» می‌فهمیدند امروز جمهوری اسلامی ایران اینگونه توسعه پیدا نمی‌کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان داشت: در نظام ولایی هیچ شخصی نباید تماشاچی باشد بلکه همه باید بازیگر اصلی صحنه انقلاب اسلامی باشند و این امر میسر نیست مگر با تلاش و برنامه‌ریزی نیروهای جوان سپاه و این رسالت خطیری است که به نیروهای جوان سپاه محول شده است.

وی اضافه کرد: نیروهای جوان نگهبانانی هستند که وقتی همه در خوابند باید بیدار باشند و هر کدام از نیروهای جوان سپاه باید جانشین یکی از شهدا در مسئولیت فعلی خود باشند.

ظفری با اشاره به سه عملیات بزرگ دوران دفاع مقدس همچون عملیات بیت‌المقدس، کربلای 5 و والفجر 8 رعایت اصول حفاظت اطلاعات را از مهمترین شاخصه‌های عملیات والفجر 8 برشمرد.

وی با تشریح عملیات والفجر 8 و یادآوری خاطرات این عملیات بزرگ توسط رزمندگان اسلام یاد و خاطره شهدای را گرامی داشت و افزود: عملیات والفجر 8 با تلاش و مجاهدت تمام نیروهای سپاه و بسیج و ارتش پیروز شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات